הרבנית שרון רימון

נמצאו 91 תוצאות חיפוש

  1. תשובה וגאולה

    הרבנית שרון רימון

    ב"פרשת התשובה" משולבים פסוקי תשובה ופסוקי גאולה זה בזה. מה המשמעות של שילוב זה?מהו תהליך התשובה והגאולה אותו מתארת התורה? נכיר את פרשנותו ההיסטורית של האברבנאל לפרשה זו, ופרשנויות נוספות המתארות את התהליך המשולב של התשובה והגאולה.

  2. כי חלק ה' עמו

    בחירת עם ישראל

    הרבנית שרון רימון

    שירת האזינו מתארת את קורות עם ישראל בהסטוריה. בשיעור נתמקד בבחירת עם ישראל. נעסוק ב "מספר בני ישראל" (- שבעים בני יעקב, ושנים-עשר השבטים) ובקשר שבין היפרדות העמים, המתוארת בסוף פרשת נח, לבין בחירת אברהם ועם -ישראל, המתוארת מפרשת לך-לך והלאה, ובתפקיד עם ישראל כמשפיע ברכה על האומות.

  3. ברכת משה לבני ישראל

    הרבנית שרון רימון

    התורה מסתיימת בברכת משה לישראל ובמותו של משה. ברכתו של משה לישראל היא כברכת אב לבניו. משה מברך כל שבט באופן פרטי, אך בברכה הכוללת מופיעים כל המרכיבים של ברכת האבות: ברכת הפריון, ברכת הארץ, ברכת השלטון, וברכה רוחנית.

  4. ייעודו של אברהם

    הרבנית שרון רימון

    מיהו אברם? האם שמענו עליו או על מעשיו? מדוע הוא זכה לברכה מיוחדת? אברם מופיע במדרשים כמי שעמד מול תרבות בבל, נמרוד ובוני מגדל בבל. בניגוד לנח, התורה מסתירה למה דווקא אברם נבחר. סיפורו של נח מתמקד בעברו, ואילו סיפורו של אברם מתמקד בעתיד. הוא זה שיעצב את עתידו, בהליכה מתמדת תוך חיפוש אחר קיום רצון ה' וקריאה בשם ה'.

  5. הנזיר והמורכבות האנושית

    הרבנית שרון רימון

    מהי מטרת הנזירות? לפרוש ולהתרחק מתאוות העולם הזה או להגיע אל הקדושה? האם הנזירות היא דבר חיובי או בעייתי? האם הנזיר הוא ככהן גדול, או שמא הוא חוטא ולכן עליו להביא את קרבן הנזיר? נדון בשאלות אלו תוך עיון בפרטי איסורי הנזירות ובמשמעותם, ונראה שפרשת הנזיר מבטאת את המורכבות האנושית - הרצון להגיע אל הקדושה בתוך עולם החומר.

  6. הקטורת ומחלוקת קרח

    הרבנית שרון רימון

    הקטורת מופיעה פעמיים בפרשת קרח ועדתו: במקריבי הקטורת ובעצירת המגפה. מהו ייחודה וייעודה של הקטורת? האם תפקידה הוא משני, ולכן מזבח הקטורת נזכר בנפרד מכל כלי המשכן, או שמא תפקידה משמעותי ומרכזי בעבודת המשכן? נעיין בצווי על מזבח הקטרת, ובסיפורי הקטורת בפרשת קרח, בחטא נדב ואביהוא, ובחטא עוזיה, ונשווה סיפורים אלה למסופר על ארון ה', ונראה שהקטורת היא עבודה פנימית ביותר ומכונה קודש קודשים ויכולה להיעשות רק על ידי מי שנבחר לכך.

  7. לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה

    הרבנית שרון רימון

    רשימת המסעות בפרשת מסעי איננה רק רשימה גיאוגרפית, אלא מסכמת את תקופת המדבר ונותנת לה משמעות, כמסע על פי ה'. מה מלמדת אותנו פרשת מסעי ע"י הזכרת מקומות מסויימים והשמטת מקומות אחרים (בעלי חשיבות רבה לכאורה)? אילו אירועים מוזכרים בפרשת מסעי ומה הם מלמדים אותנו על המסע במדבר?

  8. מלח ברית אלוקיך

    הרבנית שרון רימון

    מדוע מצווה התורה להמליח את הקרבנות? נכיר את תכונותיו של המלח מתוך עיון במקורות במקרא בהם מופיע המלח. נראה שלמלח יש תכונות מנוגדות: המלח מכרית, מונע צמיחה, אך מצד שני הוא משמר, ומתקיים לעולם. הקרבת המלח מבטאת את הרעיון שהברית מקיימת את מקיימיה, אך מכריתה את מפרי הברית. הקרבת המלח מבטאת את מלכות ה' בעולם שהיא מקור כל ההפכים ומאחדת את כולם.

  9. מרובה מידה טובה על מידת פורענות

    הרבנית שרון רימון

    בפרשת התוכחה בולט חוסר האיזון בין כמות הברכות לבין כמות הקללות. מדוע יש קללות רבות יותר? האם אין זה סותר את דברי חז"ל ש"מרובה מידה טובה על מידת פורענות? נבחן את מבנה פרשת התוכחה, ומתוך כך ננסה להבין את היחס בין הברכות לקללות.

  10. מגדל בבל

    הרבנית שרון רימון

    מה בא ללמדנו סיפור מגדל בבל על האנושות? מדוע דווקא סיפור זה מהווה חתימה של תקופת בראשית, ולאחריו עוברים לתקופת האבות? מה היה רע במעשה מגדל בבל? האם בניית עיר ומגדל יכולה להיות בעייתית? האם האחדות איננה דבר חיובי? למה היתה האחדות חשובה להם כל כך? מהי משמעותו של הסיפור כולו? איך מגיב ה' לכל הסיפור? למה בחרה התורה לספר את הסיפור באופן מעורפל?

  11. הנביא המתפלל

    הרבנית שרון רימון

    מה בדיוק מגלה ה' לאברהם לפני הפיכת סדום? למה ה' מגלה זאת לאברהם? האם ה' מגלה לו שהוא עומד להפוך את סדום, או שמא הוא רק מודיע לו על המשפט של סדום? מה תפקידו של הנביא? כיצד זה בא לידי ביטוי בתפילותיהם של משה ושל ירמיהו?

  12. לא תקח אשה לבני מבנות הכנעני... רק אל תשב את בני שמה

    הרבנית שרון רימון

    למה רוצה אברהם לקחת אשה דווקא מארצו וממולדתו, לאחר שהקב"ה אמר לו להתנתק מהתרבות שלהם? מדוע כל כך חשוב לאברהם שיצחק לא יצא לחרן? מה יקרה אם שני העקרונות יתנגשו: יצחק לא יכול לצאת מהארץ, אך האשה מחרן לא תסכים לבוא לארץ ישראל? על איזה מהעקרונות מוכן אברהם לוותר במקרה שכזה?

  13. בכורה, בחירה וברכה

    הרבנית שרון רימון

    למה מעוניין יעקב לקנות את הבכורה? מה יתרונו של הבכור? למה עשיו לא מחשיב כלל את הבכורה? למה נדחו הבכורים לאורך כל ספר בראשית?

  14. מציאות וחזון

    הרבנית שרון רימון

    במה דומה לקיחת האישה ליצחק ע"י אליעזר לנישואי יעקב? ומהם ההבדלים בין שני אירועים אלו? למה יעקב לא מגרש את לאה לאחר שמתגלה רמאותו של לבן? למה דווקא לאה הופכת להיות האם המשמעותית מבחינת השבטים? מהו המהלך הא-לוהי המלווה את יעקב לאורך חייו?

  15. קבורת רחל בדרך

    הרבנית שרון רימון

    מה משמעות מותה של רחל בשעת הלידה? למה נקברה רחל בדרך? האם היא נקברה בדרך בגלל אילוץ טכני בלבד, או שמא יש לה משמעות? במדרש מתואר איך רחל מתפללת על בניה ונענית - למה דווקא היא נענית ושאר האבות לא? מה מיוחד ברחל?

  16. דמותו של יוסף

    הרבנית שרון רימון

    מדוע יוסף תופס מקום מרכזי כל כך ב"תולדות יעקב"? האם בזכות היותו בן רחל ובזכות אהבת אביו אליו, או שמא תכונותיו הקנו לו מעמד מיוחד בין אחיו? מהם המאפיינים העיקריים של דמותו? האם מעמדו חיובי או שלילי? מהם חלומותיו ומה פשרם? האם הם התגשמו?

  17. מנהיגותו של יהודה

    הרבנית שרון רימון

    למה נלקחה הבכורה מראובן? מהו סגנון המנהיגות של ראובן ושל יהודה? מהם ההבדלים בן שני סגנונות אלו? למה בסופו של דבר יהודה הוא זה שקיבל את ההנהגה?

  18. יוסף - מגלות לגאולה

    הרבנית שרון רימון

    מהם ההבדלים ומהן נקודות הדמיון בין מות יעקב למות יוסף? למה יוסף לא נקבר בארץ, אלא מושם בארון במצרים? מדוע יוסף איננו מצווה על אחיו לקוברו בארץ כבר עכשיו, בדומה לצווי של אביו, אלא מצווה לקחת את עצמותיו רק כאשר בני ישראל יגאלו ממצרים? למה דווקא יוסף הוא זה שמבשר לאחיו על הגאולה, ולא יעקב בעצמו? ממתי התחילו השעבוד והגלות במצרים? מהי מהותו המיוחדת של יוסף, אשר מלווה את העם בתהליך הגלות ובתהליך הגאולה?

  19. ציפורה

    הרבנית שרון רימון

    מה היתה חשיבותן של הנשים בתהליך גאולתם של ישראל ממצרים? מדוע בוחר משה לשאת דווקא אישה מדיינית? למה מתנתק משה מעם ישראל לתקופה כל כך ארוכה? מה חיפש משה במדין? מה היה אופי הקשר בינו לבין יתרו? למה לא באה ציפורה עם משה למצרים?

  20. האותות והחרטומים

    הרבנית שרון רימון

    מהי מטרת האותות שנצטווה משה לעשות לפני בני ישראל? האם מטרתם זהה למטרת האותות שעושה משה לפני פרעה? כיצד השיגו האותות את מטרתם? מה משמעות הפיכת המטה לתנין? ובאילו סיפורים תנ"כיים נוספים מופיעים החרטומים?

  21. היציאה ממצרים ונדודי המדבר

    הרבנית שרון רימון

    מי שילח את ישראל ממצרים, פרעה או ה'? מדוע הוליך ה' את ישראל בדרך המדבר הארוכה ולא בדרך פלשתים הקצרה? מהו החשש שבני ישראל ירצו לשוב לעבדות מצרים, ומה ההיגיון בכך?

  22. מטרת המסע במדבר

    הרבנית שרון רימון

    פרשת יתרו מתארת את המרכיב העיקרי בשנוי שאמור לחול בעם ישראל בתקופת ההסתובבות במדבר: ישראל מגיעים להר סיני, המקום בו הם אמורים "לעבוד את האלוקים", לחוות את ההתגלות של ה' בעוצמה רבה ולהפוך ל"עם ה'",

  23. העבדות בפרשת משפטים ובהפטרה

    הרבנית שרון רימון

    נעיין בסיפור העבדות בהפטרת פרשת משפטים, ירמיהו לד, ונראה שמוצגות שם שתי בעיות חמורות שהביאו לחורבן: האחת - השעבוד, והשניה - הפרת הברית. גם בפרשת משפטים מופיעם שני נושאים אלה: הפרשה פותחת בדיני עבד עברי, ומסיימת בברית בין ה' לישראל. מה הקשר בין שני נושאים אלה ומדוע הם כל כך חשובים?

  24. "ארון העדות" או "ארון ה'"?

    הרבנית שרון רימון

    מהם השמות השונים בהם נקרא הארון במקרא? מתי השתמשו בכל שם? האם יש משמעות שונה לשמות השונים, או שמא כולם מבטאים אותו רעיון במילים שונות?

  25. מחצית השקל

    הרבנית שרון רימון

    פרשת כי תשא פותחת בעניין מחצית השקל. האם יש בפרשה זו ציווי למנות את העם? או שמא יש כאן הוראה כיצד צריך להעשות המפקד? האם מדובר בציווי לשעה או לדורות? האם מחצית השקל ניתנה ככפרה על המפקד או כתרומה לה'? ומה הקשר בין הכפרה לתרומה?

  26. נדיבות הלב וחכמת הלב במלאכת המשכן

    הרבנית שרון רימון

    פרשת ויקהל פותחת בתיאור חגיגי של הבאת התרומה למשכן. בתיאור זה חוזרים ומודגשים שני ביטויים: נדיבות הלב וחכמת הלב. נדיב הלב מביא את התרומה מתוך רצון פנימי, וחכם הלב עושה את המלאכה מתוך התקשרות פנימית אל רצון ה'. בטויים אלה מעידים על החיבור הפנימי העמוק שחשו בני ישראל אל בניית המשכן.

  27. האפוד

    הרבנית שרון רימון

    בגד בכהונה המוזכר ראשון בפרשת פקודי הוא האפוד. מה תפקידו? האם האפוד הוא רק בסיס לחושן או בעל חשיבות עצמית? מדוע התורה איננה מתארת את מראה האפוד עצמו אלא רק את הכתפות והחשב? ומדוע בהמשך התנ"ך לא מופיע השימוש בחושן אך כן מופיע האפוד?

  28. יודו לה' חסדו

    קרבן תודה

    הרבנית שרון רימון

    קרבן התודה הוא הקרבן "הוותיק" ביותר, ובעל המשמעות המקורית ביותר של הקרבן. הרצון לתת לה' כהודיה הוא העומד בבסיסם של הקרבנות. נדון בפרטי ההלכות של קרבן התודה, ונראה כיצד בעזרתם הופך הקרבן לסעודת הודיה לה'. נעסוק גם בקרבן הפסח, שהוא קרבן תודה לאומי.

  29. תחושות ותגובות אחרי מות

    הרבנית שרון רימון

    בשיעור זה נעסוק בתגובות למות נדב ואביהוא. כיצד ניחם משה את אהרון? מה משמעות שתיקתו של אהרון? מה פשר האמירה "בקרבי אקדש"? ומתי היא נאמרה למשה? ומהו היחס הנכון בין האבלות האישית לבין המשך עבודת הקדש?

  30. טומאת יולדת וקרבנה

    הרבנית שרון רימון

    מדוע יולדת צריכה להביא קרבן חטאת? הפרשנים ניסו לתת תשובות שונות לשאלה זו. חלק מהפרשנים טוענים שמדובר בכפרה על חטא כלשהו - אישי או אוניברסלי. חלק מהפרשנים טוענים שמדובר בחטאת המטהרת מטומאה. ומדוע הלידה כרוכה בטומאה?

  31. צרעת הבית

    הרבנית שרון רימון

    צרעת הבית היא אחת משלושה סוגי נגעים המוזכרים בפרשות תזריע-מצורע. ובכל זאת, היא נזכרת בנפרד מהם, והיא בעלת אופי ייחודי. על מה באים נגעי הבתים? מדוע הפתיחה לצרעת הבית נותנת תחושה של בשורה טובה? מה הקשר בין צרעת הבית לבין הביאה אל הארץ?

  32. העריות והארץ, הטומאה והקדושה

    הרבנית שרון רימון

    איסורי העריות, מוצגים בפרשתנו כחמורים ביותר, בגלל שהם גורמים לטומאה של האדם ושל הארץ. בגלל חומרתם הרבה יש צורך בחזרה מרובה ודגש רב על הטומאה, הנגרמת ע"י העריות, בנוסף לכך, דווקא בגלל שנושא העריות כל כך פרוץ אצל העמים שישראל חיו ביניהם, מצרים וכנען, יש צורך לחזור ולהזהיר ולהדגיש את חומרת האיסור,

  33. ערלה ו"ראשית"

    הרבנית שרון רימון

    מה משמעות המילה "ערלה" בתנ"ך, ובהקשר של פירות ערלה? מה טעם איסור הערלה? מהו היחס לפירות הראשונים - לפי מצוות ה"ראשית" (ביכורים, תרומה, הפרשת חלה, הנפת העומר, הקדשת הבכורות), ולפי איסור ערלה?

  34. יחס התורה לשחיטת בעלי חיים

    הרבנית שרון רימון

    נעסוק באיסור "אותו ואת בנו לא תשחטו ביום אחד". האם הוא דין בקרבנות או בחולין? ומה טעמו של איסור זה - צער בעלי חיים, חינוך האדם או הגבלת השחיטה?

  35. הגלות, שממת הארץ ושביתתה

    הרבנית שרון רימון

    בקללות שבפרשת בחוקותי, תאור הגלות מדגיש את שממת הארץ. יתכן ששממת הארץ היא חלק מהעונש לעם, אך יתכן ששממת הארץ מכילה בתוכה גם הבטחה לעם, שארץ ישראל נענית רק לו. בנוסף לכך, נראה כי יש קשר הדוק בין שממת הארץ בזמן הגלות לבין שביתת הארץ בשנת השמיטה.

  36. העם והשכינה במדבר

    הרבנית שרון רימון

    ניתן לחלק את ספר במדבר לחלקים במספר צורות: לפי השנים שבהן מתרחשים האירועים (השנה השנייה והשנה הארבעים), לפי מעשי בני ישראל (הכנות למסע ומסעות במדבר) ולפי מצבו הרוחני של העם (מצב אידיאלי, נפילה, וחזרה למצב הראשוני). מסדר הפרשיות הראשונות של הספר, ניתן לראות שמטרתו היא להראות כיצד מחנה ישראל במדבר מהווה מרכבה ארצית לשכינה - שילוב האידיאל האלוקי במציאות האנושית.

  37. בהעלותך את הנרות

    הרבנית שרון רימון

    מדוע מופיעה פרשיית המנורה בתורה שלוש פעמים? מדוע היא מופיעה בספר במדבר ואיך ניתן להבין את הקשרה? עיון בכל פרשיות השמן והמנורה מראה כי יש להדלקת המנורה משמעות מיוחדת לגבי הקשר שבין ישראל לבין המשכן, קשר שבא לידי ביטוי בספר במדבר.

  38. בנות צלפחד וירושת הארץ

    הרבנית שרון רימון

    מפקד בני ישראל בפרשת פנחס הוא מפקד לקראת חלוקת הנחלות בארץ. מדוע מוסיפה התורה שני סיפורים שאינם שייכים למפקד - סיפור דתן ואבירם ובני קרח, וסיפור צלפחד? נראה שסיפורים אלה מתארים מצבים בהם אדם עלול לאבד את נחלתו בארץ: בעקבות חטא חמור, או מפני שאין לו יורשים.בנות צלפחד טוענות שלא יתכן שאביהן שאין לו בנים יאבד את נחלתו כמו אדם שחטא בחטא קרח.

  39. קרבת אלוקים ויראתו

    הרבנית שרון רימון

    במעמד הר סיני חווה כל עם ישראל התגלות אלוקית מיוחדת. כיצד עמדו ישראל בהתגלות זו? כיצד נשארו בחיים למרות עצמת ההתגלות? ומה הסיבה לחששם הגדול אשר מביא להתרחקותם? כיצד מתוארת תגובת העם למעמד הר סיני בפרשת יתרו וכיצד מתוארת התגובה בפרשת ואתחנן, ומה פשר ההבדלים?

  40. הארץ הטובה

    הרבנית שרון רימון

    כמסגרת לתאור הארץ הטובה, מזכיר משה פעמיים את תקופת המדבר, כדי שבני ישראל לא ישכחו בארץ הטובה את הלקח החשוב שלמדו במדבר: לבטוח בה' ולדעת שהכל מתנהל על פי ה'. לקח זה נילמד בעיקר מהמן שהוא מתת-שמיים המאפשרת את קיומם במדבר אך גם מזכיר בכל יום מחדש את התלות בה'.

  41. נביאי השקר

    הרבנית שרון רימון

    בפרשת ראה, מתואר נביא אשר אומר לעם לעבוד עבודה זרה, והתורה מכנה אדם זה "נביא", ולא "נביא שקר". מדוע? נעיין בכמה מקורות העוסקים בנבואה, ונראה שמושג הנבואה אינו ברור באופן חד משמעי. הנביא הוא בעל כושר דיבור מיוחד, ובעל כוחות רוחניים המאפשרים לו קרבת אלוקים, ואף לדעת את דבר ה'. כמו כן, ברור שיש דרגות שונות של נבואה.

  42. איכה נדע את הדבר אשר לא דיברו ה'?

    כיצד מבחינים בנבואת שקר?

    הרבנית שרון רימון

    בפרשת שופטים מזהירה התורה מפני נביאי השקר, ומעלה את השאלה: כיצד ידע האדם להבחין בין נביא אמת לננביא שקר? נעסוק בשאלה זו, תוך עיון בסיפור על מיכיהו בן ימלה ונביאי השקר, ועיון בהתמודדות של ירמיהו עם נביאי השקר, ונראה אכן ההבחנה קשה, אך מתוך יושר, אמונה ואהבת ה' ניתן לחוש מהו דבר ה' האמיתי.

  43. "פן תקדש המלאה" - למשמעותו של איסור כלאיים

    הרבנית שרון רימון

    נעסוק באיסור כלאיים. מה משמעות הפסוק: "פן תקדש המלאה? ומדוע התורה משתמשמ דווקא בשורש קד"ש? מה הקשר בין הקודש, הקדשה והכלאיים? מהו הטעם לאיסור כלאיים?

  44. הברכות והקללות על פי השקפת רמב"ן

    פרשות כי תבוא ובחוקותי

    הרבנית שרון רימון

    נעסוק בפירוש הרמב"ן לפרשיית הברכות והקללות. הרואה בפרשייה זו רמז נבואי להיסטוריה של עם ישראל. בנוסף לכך, נעסוק בשאלת הגמול כפי שהיא משתקפת בפרשנות הרמב"ן: האם השכר והעונש הם בבחינת נס גלוי או נס נסתר? ומה ההבדל בין שכר ועונש פרטיים לשכר וענוש לאומיים?

  45. כוחה של רחל

    הרבנית שרון רימון

  46. יוסף - מגלות לגאולה

    הרבנית שרון רימון

  47. היעלמות התנין

    הרבנית שרון רימון

  48. התמודדות בונה

    הרבנית שרון רימון

  49. הברית והעבדות

    הרבנית שרון רימון

  50. התרומה היא הכפרה

    הרבנית שרון רימון

  51. האמנות של בצלאל

    הרבנית שרון רימון

  52. גילוי עתידות או בירור רצון ה'?

    הרבנית שרון רימון

  53. לתת לה'

    הרבנית שרון רימון

  54. הקרבת המלח ואחדות ההפכים

    הרבנית שרון רימון

  55. לדעת לומר תודה לה'

    הרבנית שרון רימון

  56. כיצד מנחמים?

    הרבנית שרון רימון

  57. המפגש בין נשמה לגוף

    הרבנית שרון רימון

  58. ראשית - פרי או קליפה?

    הרבנית שרון רימון

  59. מותר לשחוט בעלי נפש??

    הרבנית שרון רימון

  60. מרובה מידה טובה על מידת פורענות

    הרבנית שרון רימון

  61. עם ישראל כמרכבה לשכינה

    הרבנית שרון רימון

  62. המורכבות האנושית

    הרבנית שרון רימון

  63. כולם שותפים בחנוכת המשכן

    הרבנית שרון רימון

  64. הקטורת מול טענות קרח

    הרבנית שרון רימון

  65. למה להתעלם מחטא המרגלים?

    הרבנית שרון רימון

  66. סיבוב ארץ אדום - לכתחילה או בדיעבד?

    הרבנית שרון רימון

  67. מעמד הר סיני - בין יראה לאהבה

    הרבנית שרון רימון

  68. תקופת המדבר כהכנה לארץ ישראל

    הרבנית שרון רימון

  69. נביאי שקר

    הרבנית שרון רימון

  70. המשך ברכת האבות

    הרבנית שרון רימון

  71. מילת הלב

    הרבנית שרון רימון

  72. אתה עבד לה' או אדון משעבד?

    הרבנית שרון רימון

  73. שבעים האומות ושבעים בני ישראל

    הרבנית שרון רימון

  74. מלאך וחרבו שלופה בידו

    הרבנית שרון רימון

  75. נעשה אדם

    הרבנית שרון רימון

    בריאת האדם מתוארת בצורה ייחודית לעומת הברואים האחרים. מהם ההבדלים ומה משמעותם? ומה פשר הפסוק  "נעשה אדם בצלמנו" - עם מי מתייעץ ה' ומדוע? מתוך העיון בשאלות אלה ננסה להבין מהו ייחודו של האדם, במה גדולתו ומהם חסרונותיו, והאם, בסופו של דבר, אפשר לומר עליו "כי טוב".

  76. האדם - טוב או רע?

    הרבנית שרון רימון

  77. לא סתם רשימה

    הרבנית שרון רימון

  78. אחדות חיובית ואחדות שלילית

    הרבנית שרון רימון

  79. נישואי יצחק והאחיזה בארץ

    הרבנית שרון רימון

  80. במה קנה יעקב את הבכורה?

    הרבנית שרון רימון

  81. ההתמודדות של יעקב

    הרבנית שרון רימון

  82. תקווה לגאולה

    הרבנית שרון רימון

  83. מפגש עם ה'

    הרבנית שרון רימון

  84. שותפות העם במשכן

    הרבנית שרון רימון

  85. שני תפקידי החושן

    הרבנית שרון רימון

  86. החושן

    הרבנית שרון רימון

    מדוע פרשת בגדי הכהונה נפתחת דווקא בציווי על הכנת החושן? מהו תפקיד החושן? מהם האורים והתומים, ומה תפקידם? באלו מקרים המוזכרים בתנ"ך השתמשו בחושן, ומה המשותף לכולם? האם יש קשר בין הארון, ראשון הכלים, ובין החושן ראשון הבגדים?

  87. המקושש

    הרבנית שרון רימון

    סיפורו של המקושש מופיע באמצע מצוות שונות הבאות בעקבות חטא המרגלים. בהשוואה לסיפור הדומה לו בויקרא - פרשת המקלל - נראה כי הדגש אצלנו דוקא אינו על האדם החוטא, אלא על האחריות שלקחו כל העדה בביעור הרע מן המחנה. כך מסמל הסיפור תיקון לחטא המרגלים בו טעו כל העדה בעקבות עשרה יחידים.

  88. מלאך ה' וחרבו שלופה בידו - המסר לבלעם

    הרבנית שרון רימון

    מתחחילת המפגש עם בלעם אנו נוכחים לראות כי למרות טענתו לשליחי בלק - שהוא כפוף לרצון ה' - הוא עצמו לא הפנים זאת לגמרי, והוא מאמין כי יוכל להשפיע על דבר ה'. הופעתו של מלאך ה' עם חרבו השלופה, באה להמחיש לבלעם את מוחלטות שליטתו של הקדוש ברוך הוא.

  89. סיבוב ארץ אדום - בין במדבר לדברים

    הרבנית שרון רימון

    סיפור ההליכה סביב ארץ אדום מופיע פעמיים בתורה בהבדלים משמעותיים. נדון בהבדלים אלה ובמשמעות של הדגשים השונים בכל מקום, ולבסוף נציג נסיונות שונים לגשר עליהם - ברובד הספרותי וברובד המציאותי.

  90. האוניברסליות של חג הסוכות

    הרבנית שרון רימון

  91. פרקי אלישע - למשמעותו של נס

    הרבנית שרון רימון |

    במרכזו של ספר מלכים מופיעים סיפוריהם של הנביאים אליהו ואלישע. שניהם, באופן שונה זה מזה, מתמודדים עם תקופה אמונית לא פשוטה, בה המצב הרוחני של העם אינו תואם למצבו המדיני. נראה כיצד הניסים הרבים בתקופתו של אלישע מותאמים לצרכיו של הדור, ונבחן את ההסברים השונים למשמעותם - אז, ובכלל.