פרקנו מספר על מעשה החסד של דוד עם מפיבשת, בנו של יונתן, והיחסים עם ציבא, עבד שאול. אפשר להציג את הסיפור במבנה מתהפך (קונצנטרי) שבמרכזו עומדת השיחה בין דוד למפיבשת. עוטפות את השיחה הזאת, השיחות של דוד עם ציבא, שהופך מעבד בבית שאול לעבד של מפיבשת. פתיחת הפרק וסיומו מתכתבים אחד עם השני: בתחילה דוד מחפש למי לעשות טובה, ובסוף הפרק הכתוב מסכם את מעשה החסד של דוד למפיבשת.
פתיחה: "יש עוד אשר נותר לבית שאול ואעשה עמו חסד" (א)
