הרב צבי הבר

נמצאו 17 תוצאות חיפוש

  1. הקץ הקרוב והרחוק

    הרב צבי הבר

  2. איך להתייחס לחישובי הקץ?

    הרב צבי הבר

  3. הקשר בין בטחון לחברה

    הרב צבי הבר

  4. האתגר הבא של נחמיה בירושלים

    הרב צבי הבר

  5. על המשלים שבספר משלי

    הרב צבי הבר

  6. המניע של רות

    הרב צבי הבר

  7. סיפורי דניאל - הכרונולוגיה, המבנה והמסר

    הרב צבי הבר | 55 דקות

    בשיעור נתחיל בהסבר היסטורי על התקופה המתוארת בספר דניאל, ונבין כיצד מסתדר המידע העולה מהספר עם מקומות אחרים בתנ"ך ועם המחקר ההיסטורי. בהמשך נסקור את מבנה החלק הראשון של הספר ונסביר מהו המסר החורז את ששת הפרקים שלו.

  8. ספר איוב - הקדמה ומבנה

    הרב צבי הבר | 37 דקות

    בשיעור ניתן הקדמה לספר איוב בה נלמד על אופיו של הספר, על דמותו של איוב, על מקום התרחשות הסיפור ועל מבנה הספר.

    לדף מקורות

    לעיון בסיכום השיעור.

  9. מי ומה בעליית עזרא

    הרב צבי הבר | 56 דקות

    בשיעור נעיין בתיאור עליית עזרא ונדגיש נקודות שונות בתיאור זה. נעיר כמה הערות על רשימת העולים, נסביר את בעיית היעדרות הלויים מהעליה ואת הגורמים האפשריים להיעדרותם, ונעסוק ברכוש הגדול שמובא בעליה.

  10. ההתמודדות עם בעיית הנשים הנוכריות

    הרב צבי הבר | 49 דקות

    בשיעור נסקור את מהלך ההתמודדות עם בעיית הנישואין לנשים הנוכריות. נסביר את הזעזוע של עזרא ואת תגובתו, נבחן את מעשיו ואת תפקודו בהשוואה למעשי העם, ונדון בהצלחת המהלך.

  11. בונים בטחון

    הרב צבי הבר | 45 דקות

    בשיעור נעסוק בהדרגתיות שבמעשי צרי יהודה ובנימין ובניסיונותיהם לפגוע בבניית החומה, ונסביר את הצעדים שנוקט נחמיה במטרה להקנות ליושבי ירושלים בטחון ויכולת להמשיך בבניית החומה. לחץ כאן לשיעור נוסף העוסק בנושא.

  12. המאבק הסמוי בין צרי יהודה ונחמיה

    הרב צבי הבר | 37 דקות

    הפרק מספר על תכסיסיהם של צרי יהודה לפגוע בנחמיה, במטרה להכשיל את סיום בניית החומה. בשיעור נפרט את מזימות הצרים ואת דרך פעולתם, ונראה כיצד נחמיה מגיב ומזים את ניסיונותיהם להרע לו.

  13. הוידוי שאחרי החגיגה

    הרב צבי הבר | 55 דקות

    יש הטוענים כי פרק ט' בנחמיה אינו שייך לרצף האירועים המתוארים בפרקים ח' וי', אלא הוכנס כאן שלא במקומו. בשיעור נסביר את הטענות, נענה להן, ונבין מדוע נראה שזהו מקומו הטבעי של הפרק, ומה תפקידו בתוך רצף האירועים המתוארים. (להסבר נוסף למיקומו של יום הצום ברצף הסיפור לחץ כאן)

  14. האמנה וייחודה

    הרב צבי הבר | 49 דקות

    בפרק מופיעה אמנה מיוחדת של אנשי שיבת ציון  שיש בה תקנות שונות. בשיעור נעסוק בפרטי האמנה, נעמוד על החידושים שבה, ונסביר את ייחודה ואת משמעותה. 

  15. הכבוד שברשימות

    הרב צבי הבר | 44 דקות

    בשיעור נעיין בשתי הרשימות המופיעות בפרק: רשימת השמות ורשימת היישובים. בעזרת השוואה לדברי הימים נברר מיהם האנשים המוזכרים ברשימה הראשונה ומדוע הם מצויינים כאן, וברשימה השניה נגלה מה משותף למקומות המוזכרים ומה הם מבטאים.

    לדף המקורות

  16. המאבקים הנחרצים של נחמיה

    הרב צבי הבר | 50 דקות

    בשיעור נעקוב אחר מאבקיו של נחמיה, ונברר על מה הוא נלחם, ובאיזו דרך. נבחן מה השתנה בירושלים בזמן שנחמיה היה בפרס, כיצד הוא מגיב, ומדוע השתנתה דרך פעילותו ביחס לפעולותיו בעבר.

  17. קשיים וכללים ברשימות היוחסין

    הרב צבי הבר | 27 דקות

    עיון ברשימות היוחסין של דוד וברשימות הנוגעות לכלב מעלה קשיים לגבי פערי הדורות וזהותו של כלב. בעזרת התשובות לקושיות אלה נגבש כללים שיסייעו לנו להבנת רשימות היוחסין בדברי הימים בפרט ובתנ"ך בכלל.

    לדף המקורות