בכתב האישום הנורא הזה, נעלם כל צד חסד, סגולת ישראל וזכות אבות. יהודה הפכה לתינוקת אֲסוּפית ללא הורים יהודים.

 

אנו רגילים לשיר בברית מילה - "וָאֹמַר לָך: בְּדָמַיִך חֲיִי" (ט"ז, ו). אבל ביחזקאל מדובר על דם הלידה של תינוקת, שהושלכה בלידתה על פני השדה (=במצרים), וה' נהג בה כדין 'אֲסוּפית' - רחץ ושטף וסך, הלביש וכיסה וטיפח וקישט, וגם פרש כנף, וכָרַת ברית בשבועה, עם בת מאומצת ואשת נעורים יפהפיה - שבָּגדה.

לאן נעלמו אבות האומה, עם הברית ושבועת ה' להם?

בכתב האישום הנורא הזה, בגלל פשעי יהודה (וערב החורבן), נעלם כל צד חסד, סגולת ישראל וזכות אבות; במדרש חריג הפכה יהודה, לתינוקת אֲסוּפית ללא הורים יהודים - "מְכֹרֹתַיִך וּמֹלְדֹתַיִך מֵארץ הכנעני, אָביךְ האֱמֹרי ואִמֵך חִתית" (ט"ז, ג).

אברהם ישב "בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא האֱמֹרי, אֲחי אֶשכֹּל וַאֲחי עָנֵר, והם בַּעֲלֵי ברית אברם" (בראשית י"ד, יג), ובחברון השתחווה "לבני חֵת" (כ"ג, ז). והנה, בגלל ההתנהגות של יהודה הבוגדת, היטשטש הכל, והאבות והאמהות 'הפכו' ל'אמורים וחיתים' (כנשי עֵשָׂו, חס וחלילה). יציאת מצרים מתוארת רק כחסד חינם של ה' עם האֲסוּפית, ואין כאן שום זכר ל"חסד נְעוּרַיִך... לֶכתֵך אַחֲרַי במדבר בארץ לא זרוּעה" (ירמיהו ב', ב).

ירמיהו (ג', יא) כבר אמר "צִדְקה נַפשהּ מְשֻבה ישראל מִבֹּגֵדה יהודה", אבל יחזקאל הוסיף גם את סדום "אחותֵך", שאף תהיה לה שְבוּת בעתיד, אך לא ברור מי נשאר מסדום - האם כוונתו לצאצאי לוט?

כל זה כל כך קשה ומוזר, עד שרבי אליעזר (מגילה כ"ה ע"ב) פָּסַל את פרק התועבות הזה מקריאה בציבור, ואף הטיל דופי בקורא!     

אינני מכיר שום ישיבה או מוסד חינוכי, דתי, חרדי או כללי, שמלמדים בו כתב אישום זה, שמצדיק (ט"ז, לז-מג) את הזוועות שעשו הכשדים-הבבלים בירושלִַם.

באדיבות אתר 929