"וַיְחַזֵּק ה' אֶת לֵב פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם וַיִּרְדֹּף אַחֲרֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל יֹצְאִים בְּיָד רָמָה" (שמות י"ד, ח)
רמב"ן שמות פרק יד
וזה טעם "ובני ישראל יוצאים ביד רמה" (שמות י"ד, ח), שעשו להם דגל ונס להתנוסס, ויוצאים בשמחה ובשירים, בתוף ובכנור כדמות הנגאלים מעבדות לחירות, לא כעבדים העתידים לשוב לעבודתם.