פרקנו הוא המשך ישיר של הפרק הקודם. בפרק הקודם עצרנו בנאום רבשקה ובכך שהעם שתק ולא הגיב לו. כעת נשמע את תגובת המלך, ההתייעצות עם הנביא, תפילת המלך וסופו של הצבא האשורי.

תפילת חזקיהו ופנייה אל הנביא ישעיהו (א-ז)

חזקיהו שומע את דברי רבשקה והוא קורע את בגדיו. המלך מבקש מאנשיו לפנות אל הנביא בבקשה לעזרה. אנשי חזקיהו מגיעים אל ישעיהו והוא מרגיע את שליחי המלך במסר אופטימי: "הִנְנִי נוֹתֵן בּוֹ רוּחַ וְשָׁמַע שְׁמוּעָה וְשָׁב אֶל-אַרְצוֹ וְהִפַּלְתִּיו בַּחֶרֶב בְּאַרְצוֹ" (ז).

איום נוסף ממלך אשור (ח-יג)

רבשקה עוזב את ירושלים, אך מלך אשור שוב שולח מלאכים (=שליחים) אל חזקיהו כדי לשכנע אותו להיכנע.

תפילת חזקיהו ודברי ישעיהו (יד-לה)

לאחר בוא השליחים, חזקיהו שוב פונה בתפילה לה': "הַטֵּה ה' אָזְנְךָ וּשְׁמָע פְּקַח ה' עֵינֶךָ וּרְאֵה וּשְׁמַע אֵת כָּל־דִּבְרֵי סַנְחֵרִיב אֲשֶׁר שָׁלַח לְחָרֵף אֱ-לֹהִים חָי... וְעַתָּה ה' אֱ-לֹהֵינוּ הוֹשִׁיעֵנוּ מִיָּדוֹ וְיֵדְעוּ כָּל־מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ כִּי־אַתָּה ה' לְבַדֶּךָ" (יז-כ). תפילת חזקיהו כאן ארוכה ומפורטת יותר מזו שמופיעה בספר מלכים. ישעיהו שוב מחזק את חזקיהו ואומר לו שהישועה תגיע במהרה: "וְגַנּוֹתִי אֶל הָעִיר הַזֹּאת לְהוֹשִׁיעָהּ לְמַעֲנִי וּלְמַעַן דָּוִד עַבְדִּי" (לה).

הפסד המחנה האשורי ומות סנחריב (לו-לז)

כפי שהבטיח הנביא, הישועה לא איחרה לבוא: "וַיֵּצֵא מַלְאַךְ ה' וַיַּכֶּה בְּמַחֲנֵה אַשּׁוּר מֵאָה וּשְׁמֹנִים וַחֲמִשָּׁה אָלֶף וַיַּשְׁכִּימוּ בַבֹּקֶר וְהִנֵּה כֻלָּם פְּגָרִים מֵתִים" (לו). מחנה אשור כולו הוכה על ידי מלאך ה', וכך ירושלים ניצלה מהאיום האשורי. הכתוב מוסיף שסנחריב נרצח על ידי בניו (לח).