בדרך למצרים (א-ז)

יעקב נוסע למצרים ובדרכו לשם, בבאר שבע, ה' נגלה אליו "אָנֹכִי הָאֵל אֱלֹהֵי אָבִיךָ אַל-תִּירָא מֵרְדָה מִצְרַיְמָה כִּי-לְגוֹי גָּדוֹל אֲשִׂימְךָ שָׁם".  (השוו לציווי ה' ליצחק: "וַיֵּרָא אֵלָיו ה' וַיֹּאמֶר אַל-תֵּרֵד מִצְרָיְמָה שְׁכֹן בָּאָרֶץ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיךָ" (כ"ו, ב)) יעקב לוקח את רכושו ומקנהו ויורד למצרים.

רשימת בני יעקב (ח-כז)

בפסוקים אלו מובאת רשימה ארוכה של צאצאי יעקב שירדו עמו למצרים "כָּל-הַנֶּפֶשׁ לְבֵית-יַעֲקֹב הַבָּאָה מִצְרַיְמָה שִׁבְעִים". על המשמעות של רשימת בני יעקב ראו בדבריו של הרב חיים נבון. לגבי המספר שבעים והפער ברשימה שמעו בשיעורו של הרב מנשה וינר, או ראו במאמרו של הרב אלחנן סמט.

יעקב במצרים (כח-לד)

יעקב מגיע לגשן שבמצרים ויוסף יוצא לקראת אביו "וַיֵּרָא אֵלָיו וַיִּפֹּל עַל-צַוָּארָיו וַיֵּבְךְּ עַל-צַוָּארָיו עוֹד" (כט). יעקב שמח ומתרגש לראות את יוסף "אָמוּתָה הַפָּעַם אַחֲרֵי רְאוֹתִי אֶת-פָּנֶיךָ כִּי עוֹדְךָ חָי" (ל). כעת לאחר שהמשפחה כולה נמצאת במצרים, יוסף מנחה אותם: "וְהָיָה כִּי-יִקְרָא לָכֶם פַּרְעֹה וְאָמַר מַה-מַּעֲשֵׂיכֶם. וַאֲמַרְתֶּם אַנְשֵׁי מִקְנֶה הָיוּ עֲבָדֶיךָ... כִּי-תוֹעֲבַת מִצְרַיִם כָּל-רֹעֵה צֹאן" (לג-לד)