המפגש על הבאר (א-ח)

יעקב ממשיך מבית אל והולך "אַרְצָה בְנֵי-קֶדֶם" (א). לפתע הוא רואה באר ששם "שְׁלֹשָׁה עֶדְרֵי-צֹאן רֹבְצִים עָלֶיהָ" (ב). לאחר שיעקב מבין שהרועים הם מחרן, הוא מנסה לברר איתם האם הם מכירים את לבן והם עונים באופן חיובי.

המפגש עם רחל (ט-יב)

תוך כדי שיעקב מדבר איתם, לפתע מגיעה רחל "עִם-הַצֹּאן אֲשֶׁר לְאָבִיהָ" (ט). מסתבר שיעקב מבין מיד שרחל היא ממשפחתה של אמו, והוא נושק לה ובוכה (האם מטרתו של הסיפור הוא רומנטי? ראו במאמרו של הרב אלחנן סמט). יעקב אומר לרחל שהוא בן משפחתה והיא רצה אל אביה.

המפגש עם לבן (יג-כא)

לבן שומע את דברי רחל, נפגש עם לבן, ומחבק ומנשק אותו. יעקב נשאר אצל לבן חודש והוא שואל את יעקב "הַגִּידָה לִּי מַה-מַּשְׂכֻּרְתֶּךָ?" (טו). יעקב שאהב את רחל, בתו הקטנה של לבן, ביקש לעבוד עבורה שבע שנים. לבן מסכים "וַיִּהְיוּ בְעֵינָיו כְּיָמִים אֲחָדִים בְּאַהֲבָתוֹ אֹתָהּ" (כ).

החתונה (כא-כד)

תמו שבע השנים ויעקב מקש מלבן להינשא לרחל. לבן מארגן משתה אך במקום להשיא את יעקב לרחל הוא משיא אותו לבתו הגדולה, לאה, בלי שיעקב שם לב לכך.

דו שיח עם לבן (כה-כז)

בבוקר יעקב רואה את אשתו ומגלה להפתעתו שמדובר בלאה ולא ברחל. יעקב זועם ומגיע אל לבן ושואל אותו "וְלָמָּה רִמִּיתָנִי" (כה). לבן עונה שהוא מוכן לתת לו גם את רחל תמורת שבע שנים נוספות.

הנישואין עם רחל (כח-ל)

יעקב מסכים לתכנית הערמומית של לבן ועובד שבע שנים נוספות, תמורת נישואיו עם רחל.

לאה יולדת (לא-לה)

לאה היא האישה השנואה בבית יעקב וה' פותח את רחמה, בניגוד לרחל העקרה. לאה יולדת ארבעה ילדים ששמותיהם קשורים בקשר ישיר ליחסים שבין לאה ליעקב.