להודות, שחטא ופשע - להתאמץ ולחזור בתשובה – לתקן מה שאפשר. אני לא שמעתי על איש שליט כזה. ואולי רק צר האופק שלי כאופק התנ"ך?

 

לפנינו סדרת מזמורים, שנאמרו בעיקר בפנייה ל'א-להים' (שֵם ה' נזכר מעט) על מאורעות קשים ומכריעים בחיי דוד. המזמורים נתחברו לאחר מעשה (כפי שפירש רד"ק), אם על ידי דוד עצמו וברוח הקודש, ואם על ידי אחד ממשוררי תהילים, שהקדיש אותם לדוד (כאפשרות, שכתב רד"ק בסוף הקדמתו, וכתבו רד"ק וגם ראב"ע במזמור כ').

שני הפסוקים האחרונים במזמור נ"א (ופסוקים דומים), נכתבו ברוח הקודש על גלות בבל, או נוספו בזמן גלות בבל, כדעה שהביא ראב"ע (נ"א, כ) בשם 'אחד מחכמי ספרד'.  

האם אתם מאמינים באמת, שיכול לקום מלך (או שליט), שיודה בחטאו? האם אתם מאמינים באמת, שיכול לקום נביא, שיאמר למלך (או לשליט) "אתה האיש"! (שמואל-ב י"ב, ז), ולא יקרה לו כלום? והוא ימשיך להיות נביא למלך  (או לשליט)?

לא כמקובל אצל שליטים טובים, להכיר לפעמים בטעות, בפליטת פה, להצטער אם דבריו או מעשיו לא הובנו נכונה, ואם חלילה מישהו נפגע, להתנצל בחצי פה.

להודות, שחטא ופשע - להתאמץ ולחזור בתשובה – לתקן מה שאפשר, כמו  לקחת אחריות על אשה פגועה, ששכב איתה באיסור, ואף לקחת אותה בהיתר, ולסוכך עליה ועל הבן שנולד בהיתר. לא להשליך ולא לנטוש אשה פגועה, כמו שעשה אבשלום לתמר (שמואל ב יג, טו-כ).
אני לא שמעתי על איש שליט כזה, ולא על נביא כזה – חוץ מדוד ונתן. ואולי רק צר האופק שלי כאופק התנ"ך?

להבנתי, אם יכולים לקום אנשים כאלה, כנראה שהם 'מלך משיח', ונביאו, הנאמן לאמת בלבד, כדבר ה'.

באדיבות אתר 929