ברור, ששום אדם מעצמו לא יוכל להתמודד עם שליטי הרשע עד יבוא יומם, אבל - ריבונו של עולם, האם אין דרכים קצרות יותר אל הכרעת הצדק, שתבוא ותתגלה "ביום ההוא"?

 

שרידי דינוזאורים היו ידועים בימי קדם (לא פחות מאשר בימינו), וגם הובן הקשר שלהם עם נחשים ותנינים ולויתן, בעלי החיים הגדולים שנותרו עדיין. במיתולוגיות האליליות (בדומה לתיאור המדעי כיום) נחשבה הריגת המפלצות על ידי האֵלים (כמו פגיעת מטאוריט ענק בכדור הארץ, וכיסוי אור השמש לזמן ארוך) כשלב מכריע בהיווצרות העולם המוכר לנו; אולם במקרא מופיעים יצורי ענק אלה וחיסולם, כמשל על רשעי עולם במלחמת הצדק העתידית – כך בנבואות ישעיהו (כ"ז, א; נ"א, ט), במזמורי תהלים (ע"ד; פ"ט) ובמענה ה' לאיוב.

ביום הדין הגדול והנורא "יִפְקֹד ה' בְּחַרְבּוֹ הַקָּשָׁה וְהַגְּדוֹלָה וְהַחֲזָקָה עַל לִוְיָתָן נָחָשׁ בָּרִחַ, וְעַל לִוְיָתָן נָחָשׁ עֲקַלָּתוֹן, וְהָרַג אֶת הַתַּנִּין אֲשֶׁר בַּיָּם" (ישעיה כ"ז, א) כלומר, יפיל וירסק את המעצמות הגדולות (אז, אשור, בבל ומצרים), ויפתח לעולם פתח של חיים חדשים.

האם יש אדם, שמסוגל לחסל מעצמות רשע בהכרעה 'משפטית', או בתחבולות ערמה, כמו שצדים דגים, ואפילו (באמת!) 'תנין' ו"לִוְיָתָן"?

תיאורי הציד מראים בקיאות וידע מקצועי מדויק, וזאת הוכחה ברורה למשל שבפרק, כי את החיות ההן באמת כך צדים, אבל משטר אכזרי. ושליט צצקי (צורר צפון קוריאני) המוציא להורג כל מי שעוצם עין לפניו, מחזיק רבבות אדם במחנות עינויים ומוות, ומדשן שדות בצואת אדם – מי יפיל אותו לפני חרב ה' בבוא יום הדין ההיסטורי?

השאלה הגדולה שאני שואל לפני ריבון העולמים יום יום (בתפילה ובמחשבה), היא כעין המשך למענה ה' לאיוב (מ'-מ"א), לנבואות ישעיהו, לתפילת חבקוק (ג') ולמזמורי תהלים.

ברור, ששום אדם מעצמו לא יוכל להתמודד עם שליטי הרשע עד יבוא יומם, אבל -

ריבונו של עולם, האם אין דרכים קצרות יותר אל הכרעת הצדק, שתבוא ותתגלה "בַּיּוֹם הַהוּא"? אנא, שלח ידך ממרום (או תן לנו חכמה והזדמנות להשמיד נשקם ההרסני בעוד מועד) להפיל אותם כשהם קטנים, בתחילת דרכם הרעה, לפני שימיטו אסונות כבדים על מיליוני אנשים, לפני מלחמות העולם שלהם, לפני "בּוֹא גוֹג עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל" (יחזקאל ל"ח, יח), ונשיר לך "שִׁיר חָדָשׁ" (תהילים ל"ג, ג; קמ"ט, א) 'על גאולתנו ועל פדות נפשנו', לא מתוך שואה, אלא מתוך שמחה – אנא!  

באדיבות אתר 929