יחזקאל מנהיג מהפכה של ממש בסדרי הנחלה וההיררכיה השבטיים והלאומיים, ומשאיר את כל הכח רק אצל הכהנים הנאמנים!

 

חלוקת הארץ מחדש - חינוך מחדש גם לשבטי ישראל. הארץ תתחלק מחדש לשבטים ברצועות רוחב שוות, ממזרח למערב, בהתעלמות מוחלטת מתוואי שטח ונוף. אין כנרת ואין תבור, אין כרמל וגלבוע ועמק יזרעאל, אין שרון ושומרון והר חברון, אין שפלה ונגב. אין זכויות לשבטים מהעבר, לא מברכת יעקב ולא מברכת משה - חלוקות הנחלות של משה ויהושע בטלות ומבוטלות. מלחמות האחים ופשעי החורבן מחקו הכל.

הגבולות החיצוניים (של 'ארץ כנען'; במדבר ל"ד) נשמרים (ומתוארים בלי הרים ונוף, רק ברצף של שמות מקומות), אבל בתוכם: יהודה ובנימין יתחלפו - בנימין מדרום לעיר המקדש, ויהודה מצפון. ראובן 'יחבר' בין יהודה לאפרים ומנשה, אולי כדי לממש את חזון השלום בין עץ יוסף לעץ יהודה (לז); יששכר וזבולון יורדים מהעמקים הצפוניים דרומה, לנגב; אין נחלות בעבר הירדן מזרחה; דן וגד, שני שבטים לוחמים, מחזיקים גבולות צפון ודרום; כל השבטים נוחלים מקצה עד קצה, ממזרח למערב.

הגֵרים "הַגָּרִים בְּתוֹכְכֶם אֲשֶׁר־הוֹלִדוּ בָנִים בְּתוֹכְכֶם"  יקבלו נחלה שווה וזכויות מלאות "כְּאֶזְרָח בִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (מ"ז, כב), בתוך השבטים במקום מגוריהם!
מאידך, "כָּל־בֶּן־נֵכָר עֶרֶל לֵב וְעֶרֶל בָּשָׂר לֹא יָבוֹא אֶל־מִקְדָּשִׁי" (מ"ד, ט).

אתם מכירים מישהו שיתמוך במהפכת יחזקאל המְהַמֶמֶת, שמשפילה לעפר את כל גאוות השליטים, את כל זכויות השבטים ונכסיהם, את כל השקפות העולם (הממלכתיות, הלאומיות, התורניות, וגם הליברליות)? מהפכה שמעניקה לגֵרים נחלה וזכויות אזרח שוות בארץ, אבל אוסרת על 'נכרים ועֲרֵלים' להתקרב לקודש?; מהפכה ששמה את מלוא הכוח ביד קבוצה קטנה של כוהנים נאמנים, ואלה לא יתנו גם ל'עֲרֵלֵי-לֵב' לבוא למקדש? (איך בודקים זאת?)

וההפתעה העצומה בנשימה האחרונה - שינוי השם 'יְרוּשָלִַם' - ל'יְהוֹשָמה'!

באדיבות אתר 929