לפניכם קטע מתוך דף הלימוד של "מתן על הפרק" בו תמצאו שאלות מנחות והרחבות לעיון והעמקה בפרק:

 
נאום האב לבנו בפרקנו כולל מבוא (א-ו), והטפה מנומקת מדוע יש להתרחק מאשה זרה (ז-יד). בהמשך, ממליץ האב לבנו להיות נאמן לאשתו החוקית (טו-יט) ובסיום דבריו הוא שב ומבליט את הסכנות הנשקפות מהסתבכות עם אשה זרה (כ-כג).
 
א. עיינו בפסוקים ובדקו מהי הרעה הנשקפת מהתקשרות עם אשה זרה (ט-יא, כ-כג)? מהו הטוב המובטח לבעל נאמן? האם מדובר בגמול טבעי או בגמול אלוקי?
 
ב. עיינו במקורות הבאים בספר משלי. מהם כינוייה של האשה הזרה ומהם מאפייניה? ב', טז; ה', ג; ה', כ; ו', כד; ו', כט; ו', כו.
 
ג. מה משמעות האמירה "באהבתה תשגה תמיד" (יט)? עיינו בדברי המצודת ציון וברש"י. איזה קושי עולה מפירושיהם וכיצד פרופ' הורביץ פותר אותו?
מצודת ציון: תשגה. מלשון משגה וחטא.
רש"י: תשגה. תמיד ראיתי בדברי ר' משה הדרשן תשגה תעסוק תמיד והוא ל' ערבי והביא ראיה כמו לבקש שגייה לבקש עסק, ולא ידעתי איפה נשנית ורבותינו פירשו (עירובין נד) , לשון משגה כמשמעו בעבור אהבתה תהיה שוגג בשאר עסקיך.
א' הורביץ: תשגה לשון תעייה והיא תמיד שלילית ומשום כך קשה להבין איך החכם המטיף תמיד ללכת בדרך הישרה ימליץ בכוונה על תעייה מהדרך... ונראה לי שיש לנקד תשגה, לשון שגשוג ופריחה כמו תה' צב, יג "צדיק כתמר יפרח כארז בלבנון ישגה"...ולפי זה יש לפרש אהבתה של האשה החוקית תרווה אותך כמו הגשם המרווה את האדמה (השוו יש' נה, י) ואתה תפרח.
 
למעבר לדף הלימוד המלא מתוך התכנית "מתן על הפרק"