מזמור צ"ג, מזמור קצר הוא, בן חמישה פסוקים בלבד, אך בדבריו הקצרים מעודד ומחזק אותנו, יחד עם שאר מזמורי התפילה, לקראת ימים שעוד יבואו. 

 

אין במזמור צ"ג אלא חמישה פסוקים בלבד, אבל אומר הוא לנו, מבטיח ומעודד אותנו: אל פחד עמי! אל דאגה, אל בהתרפסות! "ה' מלך" רק הוא "גאות לבש" (א)! לא "מהרסייך" ולא "מחריבייך" אשר "ממך יצאו" (ישעיה מ"ט, יז)!

ואנו זוכרים ואיננו שוכחים שאת מזמורנו זה אנו אומרים, לומדים ומתפללים לא רק ביום שישי בבוקר, אלא הוא נאמר גם בתפילת קבלת שבת, מזמור שמיני אחרי שבעת מזמורי התפילה: צ"ה-צ"ט, כ"ט ו-צ"ב. נזכור ואל נשכח שבמזמור צ"ט אנו מכריזים: "ה' בציון גדול – ורם הוא" ה' בציון "על כל העמים" (צ"ט, ב); אל פחד עמי ישראל! ועוד מכריזים אנו: "משה ואהרן בכהניו ושמואל בקראי שמו" (שם, ו). לא משה רבנו נכנס לארץ ישראל, לא אהרן הכהן הגדול נכנס לארץ ישראל, לא שמואל הנביא הציל את משכן שילה, ובכל זאת ועל אף הכל: "רוממו ה' א-להינו" (שם, ט). ובסיום מזמור כ"ט: "ה' עוז לעמו יתן – ה' יברך את עמו בשלום" (כ"ט, יא). לא מהרסייך, לא מחריבייך, ה' – הוא לבדו "יברך את עמו בשלום". רק "ה' עוז התאזר" (א).

והרד"ק קובע: "כל אלו המזמורים הם עתידים על ימות המשיח". וכך גם הפסוק: "נשאו נהרות ה', נשאו נהרות קולם ישאו נהרות דכים" (ג) מסביר הרד"ק: "אלו גוג ומגוג מלכי העמים אשר יתקבצו על ירושלים והם ישאו 'דכים' את שבריהם שהרי 'אדיר' הוא רק ה'".

נערך ע"י צוות אתר התנ"ך מתוך 'פרקי היום בתהלים' בהוצאת שילה ברכץ