הניסיון של האדם לעשות הכלאה בין מינים שונים כדי לפתח מינים משובחים יותר יכול להיות הרסני. בשל כך גורש האדם מגן עדן.

 

פרק ג' הוא הפרק של ההתמודדות עם הנחש. לשון הכתובים מעידה שיש דבר של אמת בדברי הנחש - "ויאמר ה'... הן האדם היה כאחד ממנו לדעת טוב ורע" (כב) - אבל מה זה יכול להיות? אחת הדעות שמופיעה בתלמוד היא שהאדם הראשון נצטווה שלא לעסוק בהכלאת מינים – לשמור על הבריאה שנבראה ונוצרה, כל חי למינהו.

בדקתי ומצאתי שמכל מיני הצמחים שהאדם פיתח מהם צמחי תרבות, יש צמח אחד שבא על ידי הכלאה, והוא החיטה. החיטה נוצרה בדרך של הכלאה בטבע, פעמיים. לשעורה יש ארבעה עשר כרומוזומים, לחיטה יש ארבעים ושניים. והנה יש במדרש דעה, ש"עץ הדעת טוב ורע" – "חיטה היה".

והנה פיתוי הנחש: אם אפשר ליצור בהכלאה בטבע, ועוד משהו משובח כמו חיטה, אולי אפשר ליצור משהו מאוד משובח מהכלאה בין אישה לבין נחש? גם הדמיון של הסרטים, וגם כמה פיתוחים מדעיים, חותרים ליצור יצורים חזקים ומוצלחים יותר מבני אדם על ידי הכלאות של אנשים ובעלי חיים, או על ידי רובוטים עם בינה מלאכותית.

והנה אנחנו עומדים בדיוק בפרק הזה. בני אדם מנסים ליצור יצורים חדשים, ואולי ליצור משהו יותר מוצלח גם מבני-אדם, להיות כא-לוהים.

התורה מזהירה אותנו – כאן אתם עומדים על סוד החיים עצמם, ואתם עלולים להרוס את העולם כולו. מי שניסה לעסוק בהכלאת מינים בגן העדן, גורש ממנו.

 

באדיבות אתר 929