ד"ר תמר ורדיגר

נמצאו 7 תוצאות חיפוש

  1. ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע

    ד"ר תמר ורדיגר

    ת' ורדיגר מגיבה למאמרו של א' סמט על נבואת איש האלקים מיהודה על בית אל, היא מציגה בפני הקורא חלק מהרקע לפרק הנדון ומציעה פרשנות שונה לפרק, בהתבסס על תפיסת הנבואה בישראל בדרך השונה

  2. הבחירה החופשית כעיקרון-על בסיפורי המקרא

    ד"ר תמר ורדיגר

    תאריך פרסום: תשסו | |

    ההרצאה תעסוק ביחס בין האמונה לבין העיצוב האומנותי של סיפורי התנ"ך, תוך התמקדות באחת מאמונות היסוד של התנ"ך - הבחירה החופשית. במהלך ההרצאה אציג את דרכו של הסיפור המקראי להבטיח שקוראיו יקלטו ואף יפנימו את האמונה בבחירה החופשית. בעזרת הדגמות וסקירה של אספקטים שונים של הסיפור נראה, כיצד העיצוב האמנותי של הסיפור המקראי משרת את מגמת-העל האמונית הזאת

  3. למי פונים מזמורי תהלים?

    ד"ר תמר ורדיגר

    תאריך פרסום: תשעב | |

    ספר תהלים משמש מאז ומקדם כספר תפילות של עם ישראל. ובכל זאת, רבים ממזמוריו אינם פונים ל"שומע תפילה", לאלוקים. למי, אם כן, פונים מזמורי תהלים? שאלה זאת תשמש נקודת מוצא לעמידה על טיבו של ספר תהלים. בעקבותיה, ובעקבות בחינת מאפיינים נוספים של המזמורים, תוצגנה שתי תפיסות שונות של ספר תהלים, וכן תוצע דרך בה ניתן להפוך את כל ספר תהלים לחלק מעבודת ה' האישית של כל אדם ואדם.

  4. חינוך מחדש בספר דניאל

    ד"ר תמר ורדיגר

    תאריך פרסום: תשסט | |

    משחר האנושות ה' מחנך את ברואיו לאמונה בהיותו משגיח וכל יכול, על ידי התגלותו במציאות כמסייע לנבחריו ולעמו. החורבן גרם לחילול ה' מאין כמותו. המציאות הוכיחה, כביכול, שה' איננו כל יכול. על רקע משבר אמוני זה בא החינוך מחדש בספר דניאל. בשיעור נבחן את הסיפורים הראשונים בספר ונראה כיצד נבוכדנצאר משנה את תפיסתו מאמונה שאלהיו ניצח את ישראל לאמונה שה' הוא מלך מלכי המלכים, השולט במציאות- כל יודע וכל יכול. הכרה זו של נבוכדנצאר מביאה להכרת העם הבבלי והעולם כולו בכוחו של ה'.

  5. חינוך מחדש לאמונה

    ד"ר תמר ורדיגר

  6. מי הגיבור האמיתי של מגילת רות?

    ד"ר תמר ורדיגר

    תאריך פרסום: תשעה | | שעה ו- 3 דקות

    האמנם רות היא גיבורת מגילת רות? היש מועמדים אחרים לתפקיד גיבור המגילה? כיצד ניתן להכריע ביניהם? ומה החשיבות של זיהוי הגיבור?
    תוך כדי עיון אינטנסיבי במגילה, ננסה לזהות את הגיבור בעזרת קריטריונים שונים, ונגלה כיצד זיהוי הגיבור משפיע על הבנתנו את משמעותה של מגילת רות.

  7. האמונה בגמול כחוויית קריאה בסיפורי התנ"ך

    ד"ר תמר ורדיגר

    תאריך פרסום: תשעה | | שעה ו- 7 דקות

    התורה, הנביאים והכתובים מכריזים פעם אחר פעם כי אלוקים גומל לאדם על מעשיו. סיפורי התנ"ך רותמים את כוחם הסיפורי ותורמים תרומה ייחודית להנחלת האמונה בגמול. הם אינם מסתפקים בהצהרות אודות עיקר אמונה זה, אלא פועלים בכמה דרכים כדי להפוך את האמונה בגמול לחלק מחוויית הקריאה בהם. בהרצאה אעמוד על דרכים אלה, ואדגים כיצד גורם הסיפור המקראי לקוראיו לקלוט ולהפנים את האמונה בגמול.