עשיית הארון (א-ט)

את ארון העדות עושה בצלאל, כפי שציווה ה', מעץ מצופה בזהב. בצדדיו הוא יצק אליו ארבע טבעות ובהן יש להכניס את המוטות שאיתן ניתן להזיז את הארון ממקום למקום. מעל הארון באה הכפורת שמורכבת משתי דמויות של כרובים, שהמראה שלהם לא הובהר בכתוב אלא רק שהכנפיים שלהם מכסים את הכפורת והם פונים זה אל זה. בתוך ארון העדות יש לשים "אֶת-הָעֵדֻת" – העדים של הברית הלא הם לוחות העדות.

עשיית השולחן (י-טז)

גם השולחן, כמו הארון, עשוי מעץ ומצופה זהב. סביבו נבנתה מסגרת וגם לו הרכיבו ארבע טבעות שבהן יושמו הבדים כדי להזיז את השולחן ממקום למקום. על השולחן יהיה לחם הפנים שעומד לפני ה'.

עשיית המנורה (יז-כג)

המנורה, בניגוד לשני הרהיטים הקודמים, לא נעשתה מעץ אלא כולה עשויה מזהב. הכתוב מרחיב על הקישוטים של קני המנורה. במנורה בסך הכול שישה קנים שיוצאים ממנה וקנה מרכזי שהוא מגוף המנורה.

מזבח הקטורת (כה-כט)

בציווי על המשכן, הציווי על מזבח הקטורת נמצא בסוף הרשימה, ואילו בתיאור העשייה הוא נמצא יחד עם הכלים האחרים שבקודש (מדוע? ראו בפוסט של הרב מאיר שפיגלמן). מזבח הקטורת (או מזבח הזהב) נמצא בתוך המשכן בקודש. המזבח עשוי מעץ ומצופה בזהב, כמו רוב הכלים. גם למזבח הקטורת יש לתת טבעות ובדים (=מוטות) כדי שיהיה אפשר לסחוב אותו ממקום למקום. יחד עם המזבח נרקחים גם שמן המשחה וקטורת הסמים.