בפרקים הקרובים נקרא על בניית המשכן. לגבי כלי המשכן הכתוב מפרט את צורתם, גודלם, החומר שממנו הם עשויים ועוד. הפרק פותח בבקשה לתרומה לבניית המשכן.

הבאת תרומה למשכן (א-ט)

"דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ-לִי תְּרוּמָה  מֵאֵת כָּל-אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת-תְּרוּמָתִי" (ב) – כל אדם שמעוניין לתרום לבניין המשכן מוזמן לעשות כן. מה תורמים? מתכות (זהב, כסף ונחושת), בדים בצבעים שונים ("וּתְכֵלֶת וְאַרְגָּמָן וְתוֹלַעַת שָׁנִי וְשֵׁשׁ וְעִזִּים"), שמנים ("שֶׁמֶן לַמָּאֹר בְּשָׂמִים לְשֶׁמֶן הַמִּשְׁחָה וְלִקְטֹרֶת הַסַּמִּים") ואף אבנים יקרות ("אַבְנֵי-שֹׁהַם וְאַבְנֵי מִלֻּאִים לָאֵפֹד וְלַחֹשֶׁן"). כעת הכתוב עובר לצוות על בניית כלי המשכן.

הציווי על בניית ארון העדות (י-כב)

ארון העדות עשוי מעץ מצופה בזהב. בצדדיו יש לצקת אליו ארבע טבעות ובהן יש להכניס את המוטות שאיתן ניתן להזיז את הארון ממקום למקום. מעל הארון באה הכפורת שמורכבת משתי דמויות של כרובים, שהמראה שלהם לא הובהר בכתוב אלא רק שהכנפיים שלהם מכסים את הכפורת והם פונים זה אל זה. בתוך ארון העדות יש לשים "אֶת-הָעֵדֻת" – העדים של הברית הלא הם לוחות העדות.

הציווי על בניית שולחן לחם הפנים (כג-ל)

גם השולחן, כמו הארון, עשוי מעץ ומצופה זהב. יש לבנות מסגרת סביב לשולחן וגם לו לבנות ארבע טבעות שבהן יושמו הבדים כדי להזיז את השולחן ממקום למקום. על השולחן יהיה לחם הפנים שעומד לפני ה' "תָּמִיד" (ל).

הציווי על בניית מנורת הזהב (לא-מ)

המנורה, בניגוד לשני הרהיטים הקודמים, לא עשויה מעץ אלא כולה עשויה מזהב. הכתוב מרחיב על הקישוטים של קני המנורה. במנורה בסך הכול שישה קנים שיוצאים ממנה וקנה מרכזי שהוא מגוף המנורה. את הצורה המדוייקת של המנורה משה צריך לעשות לפי הציור שנראה לו: "וּרְאֵה וַעֲשֵׂה  בְּתַבְנִיתָם אֲשֶׁר-אַתָּה מָרְאֶה בָּהָר" (מ).