מכת צפרדעים (א-יא)

לאחר ש"וַיֵּט אַהֲרֹן אֶת-יָדוֹ עַל מֵימֵי מִצְרָיִם" (ג) הצפרדעים מגיעות למצרים. פרעה לא מצליח לעמוד במכה הזאת ומבקש ממשה ואהרון להתפלל לה' ולהסיר את הצפרדעים. פרעה כמובן מוסיף שתמורת התפילה להסרת הצפרדעים הוא ישחרר את עם ישראל לזבוח לה'. משה מתפלל לה' והצפרדעים מתות. אך כשפרעה ראה "כִּי הָיְתָה הָרְוָחָה וְהַכְבֵּד אֶת-לִבּוֹ וְלֹא שָׁמַע אֲלֵהֶם" (יא).

מכת כינים (יב-טו)

המכה השלישית, מכת כינים, מגיעה במהירות, ללא התראה מראש. "וַיֵּט אַהֲרֹן אֶת-יָדוֹ בְמַטֵּהוּ וַיַּךְ אֶת-עֲפַר הָאָרֶץ וַתְּהִי הַכִּנָּם בָּאָדָם וּבַבְּהֵמָה  כָּל-עֲפַר הָאָרֶץ הָיָה כִנִּים בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם" (יג). החרטומים מנסים גם הפעם לחקות את המכה אך הפעם הם טוענים כי מדובר ב"אֶצְבַּע אֱלֹהִים" (טו) ובכל זאת פרעה לא מוכן לשחרר את עם ישראל.

מכת ערוב (טז-כח)

המכה הרביעית, מכת ערוב, מגיעה עם התראה לפרעה "כִּי אִם-אֵינְךָ מְשַׁלֵּחַ אֶת-עַמִּי הִנְנִי מַשְׁלִיחַ בְּךָ וּבַעֲבָדֶיךָ וּבְעַמְּךָ וּבְבָתֶּיךָ אֶת-הֶעָרֹב" (יז). מהו הערוב? שאלה מסקרנת. ראו את הצעתו של הרב ד"ר יואל בן נון. לראשונה במכות מצרים אנחנו עדים להפליה בין מצרים וארץ גושן, מושב בני ישראל. הערוב מגיע ופרעה שוב מנסה להגיע לפשרה, הפעם הוא מוכן לאפשר לבני ישראל לזבוח לה' בארץ. משה לא מסכים ופרעה מוכן להתפשר על כך שבני ישראל יזבחו לה' לא רחוק ממצרים, ומבקש שהמכה תפסק. משה מתפלל לה', ה' מסיר את הערוב, ושוב פרעה חוזר בו מיד.