מעמד הסנה (א-ה)

משה משוטט במדין במדבר והוא מגיע אל "הַר הָאֱלֹהִים חֹרֵבָה" (א). לפתע רואה משה מחזה מסקרן "וְהִנֵּה הַסְּנֶה בֹּעֵר בָּאֵשׁ וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל" (ב). משה הולך אל הסנה, וכאשר ה' רואה שמשה התקרב אל הסנה הוא קורא לעברו "אַל-תִּקְרַב הֲלֹם שַׁל-נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת-קֹדֶשׁ הוּא" (ה).

דו שיח בין ה' למשה (ו-כב)

ה' פותח את השיחה בינו ובין משה ואומר "אָנֹכִי אֱלֹהֵי אָבִיךָ אֱלֹהֵי אַבְרָהָם אֱלֹהֵי יִצְחָק וֵאלֹהֵי יַעֲקֹב" (ו) משה מסתיר את פניו "כִּי יָרֵא מֵהַבִּיט אֶל-הָאֱלֹהִים". ה' פותח בנאום שמסביר למשה על גאולת עם ישראל הקרבה ולאחר מכן מסביר למשה מדוע הוא פנה אליו: "וְעַתָּה לְכָה וְאֶשְׁלָחֲךָ אֶל-פַּרְעֹה וְהוֹצֵא אֶת-עַמִּי בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם" (י). משה מצטנע ומתנגד לקבל את המינוי. לאחר התנגדות הולכת ונשנית, ה' מצווה עליו לאסוף את זקני ישראל שילכו איתו יחד לפרעה.

ה' מגלה למשה שהתהליך לא יהיה קל אך בסופו של דבר "וְשָׁלַחְתִּי אֶת-יָדִי וְהִכֵּיתִי אֶת-מִצְרַיִם בְּכֹל נִפְלְאֹתַי אֲשֶׁר אֶעֱשֶׂה בְּקִרְבּוֹ וְאַחֲרֵי-כֵן יְשַׁלַּח אֶתְכֶם" (כ). בפרק הבא נקרא על התנגדות משה (שוב) ותגובת ה'.