כיצד לפגוע בדוד המלך: עצת אחיתפל ועצת חושי (א-יד)

אבשלום מעוניין לתקוף את דוד ומחנהו ומתייעץ עם אחיתפל. כפי שכבר נאמר בפרק הקודם, עצת אחיתפל היא: "כַּאֲשֶׁר יִשְׁאַל אִישׁ בִּדְבַר הָאֱ-לֹהִים - כֵּן כָּל עֲצַת אֲחִיתֹפֶל" (ט"ז, כג). אחיתפל מייעץ ללכת אל דוד בלילה עם קבוצה של 12,000 חיילים ולתקוף אותו. אבשלום ויועציו סבורים שהעצה של אחיתפל טובה: "וַיִּישַׁר הַדָּבָר בְּעֵינֵי אַבְשָׁלֹם וּבְעֵינֵי כָּל זִקְנֵי יִשְׂרָאֵל" (ד).

חושי הארכי מעוניין להעביר לדוד את הידיעה שאבשלום שומע לעצת אחיתפל, אך לפתע הכול משתנה. בצורה מפתיעה, מבקש אבשלום מחושי הארכי להגיע ולהשמיע את עצתו, על אף שפסוק לפני כן הוא קיבל את עצת אחיתפל. חושי מציע הצעה אחרת ולפיה יש להכות את דוד בכוח גדול יותר מזה שנקט אחיתפל.

המטרה של חושי היא אחת: להשיג כמה שיותר זמן כדי להודיע לדוד על הפעולה המתוכננת. לכן הוא מציע לגייס את כל העם וכך לעכב את ההתקפה הצפויה. באופן מפתיע, אבשלום מקבל את הצעת חושי והכתוב מסביר לנו כי הדבר נעשה מאת ה': "וַה' צִוָּה לְהָפֵר אֶת עֲצַת אֲחִיתֹפֶל הַטּוֹבָה לְבַעֲבוּר הָבִיא ה' אֶל אַבְשָׁלוֹם אֶת הָרָעָה" (יד).

העברת המידע לדוד והכנה ללחימה (טו-כט)

כעת כל מה שנותר הוא להעביר את המידע לדוד. הכתוב מפרט את העברת המידע בצורה מפורטת, לאור העובדה שמשהו בכל רגע יכול להשתבש. בסופו של דבר המידע עובר לדוד ובפרק הבא אנו נשמע כיצד המערכה הזו הסתיימה.