האישה התקועית מנסה לשכנע את דוד (א-כ)

יואב מנסה לפייס בין אבשלום לדוד ומעוניין לשכנע את דוד להחזיר את אבשלום. יואב מבין שזה לא יצליח בקלות ולכן הוא לוקח אישה חכמה מתקוע, כדי לשכנע את דוד בכך. בתחילה מספרת האישה החכמה סיפור: היא אלמנה ולה שני בנים; בן אחד הרג את האחר וכעת דורשים את מותו של בנה היחיד. השיחה מתפתלת והאישה לא מוותרת לדוד, עד שהוא מבין כי יואב שלח אותה אליו.

מפגש דוד ויואב (כא-כג)

המלך מזמן את יואב, ומשתכנע: "וְלֵךְ הָשֵׁב אֶת הַנַּעַר אֶת אַבְשָׁלוֹם" (כא). יואב שמח מאוד מדברי דוד: "וַיִּפֹּל יוֹאָב אֶל פָּנָיו אַרְצָה וַיִּשְׁתַּחוּ וַיְבָרֶךְ אֶת הַמֶּלֶךְ וַיֹּאמֶר יוֹאָב הַיּוֹם יָדַע עַבְדְּךָ כִּי מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ אֲדֹנִי הַמֶּלֶךְ אֲשֶׁר עָשָׂה הַמֶּלֶךְ אֶת דְּבַר עַבְדֶּךָ" (כב).

אבשלום מנסה לשכנע את יואב (כד-לב)

אבשלום מגיע לירושלים אך עדיין דוד מסרב לפגוש אותו: "וַיֹּאמֶר הַמֶּלֶךְ יִסֹּב אֶל בֵּיתוֹ וּפָנַי לֹא יִרְאֶה וַיִּסֹּב אַבְשָׁלוֹם אֶל בֵּיתוֹ וּפְנֵי הַמֶּלֶךְ לֹא רָאָה" (כד). אבשלום המעוניין להיפגש עם אביו מנסה לשלוח ליואב שליחים עם הבקשה, אך הוא מסרב ליצור קשר עם אבשלום. אבשלום מחליט להצית חלקת שדה של יואב באש כדי שהוא יתייחס אליו, וכך באמת קרה.

מפגש דוד ואבשלום (לג)

יואב מגיע אל דוד ומבקש ממנו להיפגש עם אבשלום: "וַיָּבֹא יוֹאָב אֶל הַמֶּלֶךְ וַיַּגֶּד לוֹ וַיִּקְרָא אֶל אַבְשָׁלוֹם וַיָּבֹא אֶל הַמֶּלֶךְ וַיִּשְׁתַּחוּ לוֹ עַל אַפָּיו אַרְצָה לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ וַיִּשַּׁק הַמֶּלֶךְ לְאַבְשָׁלוֹם" (לג).