בפרק י"א מופיע סיפור דוד ובת שבע. הפרק נפתח בתיאור הרקע לסיפור, המתרחש בזמן המלחמה בעמון, כאשר הצבא נמצא במלחמה ואילו דוד נשאר בביתו.

מעשה דוד ובת שבע (ב-ה)

באחד הערבים, דוד מתהלך על הגג ומשם הוא רואה את בת שבע אשת אוריה החתי (אחד מגיבוריו של דוד הנמצא במלחמה). הוא שולח לברר מי האשה, ולוקח אותה אליו. כתוצאה מכך בת שבע נכנסת להיריון. כעת דוד מנסה להסתיר את העובדה שההיריון ממנו.

שלושת הניסיונות להפגיש בין בת שבע ואוריה (ו-כה)

כדי להסתיר את המעשה האסור וההריון הלא רצוי, דוד מנסה להפגיש את בת שבע ואוריה, בעלה, כדי שאנשים יחשבו שההריון הוא מאוריה ולא מדוד. לצורך כך, דוד מבקש מיואב להביא את אוריה החתי מהמלחמה. אוריה מגיע לירושלים אך הוא לא יורד לביתו. דוד פונה לאוריה באופן ישיר ושואל אותו מדוע הוא לא פונה לביתו. אוריה עונה לו שבזמן שישראל במלחמה, לא שייך שהוא יהנה בבית עם אשתו. דוד משכר את אוריה ביין, אך שוב הוא לא יורד לביתו. לאחר שני ניסיונות אלה, דוד שולח ליואב איגרת ובה דרישה ברורה: "הָבוּ אֶת אוּרִיָּה אֶל מוּל פְּנֵי הַמִּלְחָמָה הַחֲזָקָה וְשַׁבְתֶּם מֵאַחֲרָיו וְנִכָּה וָמֵת" (טו). יואב שומע לפקודתו של דוד, ואוריה נהרג במלחמה.

דוד ובת שבע נישאים (כו-כז)

לאחר שאוריה מת, בת שבע אבלה על מות בעלה, ודוד אוסף אותה אליו: "וַתִּשְׁמַע אֵשֶׁת אוּרִיָּה כִּי מֵת אוּרִיָּה אִישָׁהּ וַתִּסְפֹּד עַל בַּעְלָהּ. וַיַּעֲבֹר הָאֵבֶל וַיִּשְׁלַח דָּוִד וַיַּאַסְפָהּ אֶל בֵּיתוֹ וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַתֵּלֶד לוֹ בֵּן וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר עָשָׂה דָוִד בְּעֵינֵי ה'" (כו-כז). הביקורת כלפי דוד מופיעה רק בסוף הסיפור: "וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר עָשָׂה דָוִד בְּעֵינֵי ה'".