פרקנו ממשיך לעסוק בסיפור מרד אבשלום. בחלק הראשון של הפרק דוד נתקל בשני אנשים ממשפחת שאול ובחלק השני של הפרק אבשלום ניצב מול חושי הארכי ואחיתפל.

חלק א': דוד והנמלטים בעבר הירדן

ציבא (השקרן) נפגש עם דוד (א-ד)

דוד פוגש במפתיע את ציבא. כזכור את ציבא פגשנו כמה פרקים לפני כן בפרק ט', ולמדנו שהוא "עבד שאול" שהיו לו נכסים רבים, ושהוא הפך ל"עבד מפיבשת" לאחר שדוד גמל לו טובה. כעת מגיע ציבא אל דוד ללא מפיבשת. דוד מנסה להבין היכן מפיבשת נמצא, וציבא עונה לו בלי היסוס שמפיבשת עבר צד. בתגובה, מעביר דוד לציבא את כל הרכוש של מפיבשת: "הִנֵּה לְךָ כֹּל אֲשֶׁר לִמְפִיבֹשֶׁת" (ד). דוד אינו יודע שציבא משקר לו, וגם אנו נגלה זאת רק בעוד כמה פרקים.

קללת שמעי בן גרא (ה-יד)

דוד מגיע למקום שנקרא "בחורים" בעבר הירדן המזרחי, ושם נמצא שמעי בן גרא, איש ממשפחת שאול. שמעי יוצא לקלל את דוד: "הֵשִׁיב עָלֶיךָ ה' כֹּל דְּמֵי בֵית שָׁאוּל אֲשֶׁר מָלַכְתָּ תַּחְתָּו וַיִּתֵּן ה' אֶת הַמְּלוּכָה בְּיַד אַבְשָׁלוֹם בְּנֶךָ וְהִנְּךָ בְּרָעָתֶךָ כִּי אִישׁ דָּמִים אָתָּה" (ז-ח). לא זו בלבד, אלא שהוא מוסיף וסוקל את דוד באבנים. אבישי מבקש לפגוע בשמעי אך דוד לא מאשר זאת: "הַנִּחוּ לוֹ וִיקַלֵּל כִּי אָמַר לוֹ ה'" (יא).

חלק ב': אבשלום והמורדים בירושלים

חושי (השקרן) נפגש עם אבשלום (טו-יט)

כעת עובר הפרק לתאר את הנעשה בצד של אבשלום, המגיע לירושלים. אבשלום נתקל בחושי הארכי. אבשלום מנסה להבין מדוע חושי נטש את דוד, והוא משיב לאבשלום בשתי תשובות: ה' והעם בחרו בך, ומלבד זאת אתה בנו של דוד ולכן אעבוד אותך כפי שעבדתי את דוד. אבשלום משתכנע, ואף הוא אינו מבין שחושי משקר לו, לטובת עבודת ריגול לאביו.

עצת אחיתפל (כ-כג)

אבשלום מבקש מאחיתפל עצה, ועצתו היא לבוא על פילגשי דוד שנותרו בארמון. עצה זו של אחיתפל באה כמימוש הקללה שקיבל דוד מאת ה': "כֹּה אָמַר ה' הִנְנִי מֵקִים עָלֶיךָ רָעָה מִבֵּיתֶךָ וְלָקַחְתִּי אֶת נָשֶׁיךָ לְעֵינֶיךָ וְנָתַתִּי לְרֵעֶיךָ וְשָׁכַב עִם נָשֶׁיךָ לְעֵינֵי הַשֶּׁמֶשׁ הַזֹּאת. כִּי אַתָּה עָשִׂיתָ בַסָּתֶר וַאֲנִי אֶעֱשֶׂה אֶת הַדָּבָר הַזֶּה נֶגֶד כָּל יִשְׂרָאֵל וְנֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ" (י"ב, יא-יב). כפי שה' הבטיח, אבשלום עושה את המעשה מול כל ישראל.