בפרקנו יש שלושה חלקים, ובכל חלק עומד גיבור אחר המסייע לדוד להימלט משאול:

יונתן מסייע לדוד (א-י)

שאול משתף את יונתן ואת כל עבדיו בנוגע לרצונו להרוג את דוד. יונתן שומע את דברי אביו ומזהיר מיד את דוד: "מְבַקֵּשׁ שָׁאוּל אָבִי לַהֲמִיתֶךָ וְעַתָּה הִשָּׁמֶר נָא בַבֹּקֶר וְיָשַׁבְתָּ בַסֵּתֶר וְנַחְבֵּאתָ" (ב). בהמשך פונה יונתן אל אביו ומשכנע אותו שלא להרוג את דוד מכמה סיבות. שאול משתכנע מדברי בנו, ומבטיח לא לפגוע בדוד. אך הבטחה זו אינו מחזיקה זמן רב, וכאשר דוד מנגן שוב לפני שאול, שאול זורק לעברו את החנית ומנסה לפגוע בו. דוד נמלט.

מיכל מסייעת לדוד (יא-יז)

דוד בורח אל ביתו שלו, שם מחכה לו אשתו, מיכל בת שאול. מיד כאשר שאול שומע שדוד נמלט הוא שולח מלאכים=שליחים אל ביתו להמיתו. מיכל מסייעת לדוד לברוח: "וַתֹּרֶד מִיכַל אֶת דָּוִד בְּעַד הַחַלּוֹן וַיֵּלֶךְ וַיִּבְרַח וַיִּמָּלֵט" (יב). דוד בורח דרך החלון, ומיכל בינתיים מסדרת את המיטה כאילו דוד ישן בה. כאשר התרמית מתגלה שאול כועס על מיכל: "לָמָּה כָּכָה רִמִּיתִנִי" (יז) והיא משקרת לשאול, היא טוענת שדוד איים על חייה ולכן היא סייעה לו.

שמואל הנביא מסייע לדוד (יח-כד)

דוד בורח, והפעם רחוק יותר - אל העיר רמה. שמואל הנביא מקבל את דוד בסבר פנים יפות ודוד מספר לו את כל מה שאירע עם שאול עד היום. שניהם ביחד הולכים לעיר ניות. לאחר ששאול מבין לאן ברח דוד, הוא שוב שולח מלאכים כדי להמיתו. לאחר ששלוש משלחות לא חוזרות אל שאול ומתנבאות בניות ברמה, מחליט שאול ללכת בעצמו, אך רוח א-להים שורה עליו, והוא לא פוגע בדוד.