פרקנו מספר על מלחמתו של שאול בעמלק ובעיקר על אי מילוי הצו המלא של הקב"ה והפסקת מלכותו של שאול.

דברי שמואל אל שאול (א-ט)

שמואל מגיע אל שאול ואומר לו שעליו לשמוע לצו ה'. הקב"ה מצווה את שאול להכות את העמלקים ולא לחמול עליהם. שאול נלחם בעמלקים אך הוא אינו ממלא אחר צו ה' לחלוטין, וחומל על אגג והצאן.

דברי ה' אל שמואל (י-יא)

ה' מאוכזב מההתנהלות של שאול: "נִחַמְתִּי כִּי הִמְלַכְתִּי אֶת שָׁאוּל לְמֶלֶךְ כִּי שָׁב מֵאַחֲרַי וְאֶת דְּבָרַי לֹא הֵקִים" (יא). שמואל מתקשה לקבל את הבשורה של הקב"ה ומצטער: "וַיִּזְעַק אֶל ה' כָּל הַלָּיְלָה" (יא).

דברי שמואל אל שאול (יב-לא)

שמואל מגיע אל שאול ומנסה בהתחלה להוכיח אותו בצורה עדינה: "וּמֶה קוֹל הַצֹּאן הַזֶּה בְּאָזְנָי וְקוֹל הַבָּקָר אֲשֶׁר אָנֹכִי שֹׁמֵעַ" (יד). שאול לא מבין את התוכחה של שמואל ואומר שהם מיועדים להקרבה לה'. לשמואל לא נותרה ברירה והוא שוטח בפני שאול את מה שה' אמר לו לילה לפני כן ומודיע לו על נישולו מהמלכות. שאול מתחנן בפני שמואל שייסלח לו, אך שמואל אינו נענה, ומוכן רק לחזור עם שאול ולהשתחוות יחד לפני ה'. שמואל מבקש שיביאו לפניו את אגג, ועושה את מה שהיה אמור שאול לעשות - משסף את גרונו של אגג והורג אותו. כך ממלא שמואל את צו ה': "וַיְשַׁסֵּף שְׁמוּאֵל אֶת אֲגָג לִפְנֵי ה' בַּגִּלְגָּל" (לג).

פרידת שמואל ושאול (לד-לה)

"וַיֵּלֶךְ שְׁמוּאֵל הָרָמָתָה וְשָׁאוּל עָלָה אֶל בֵּיתוֹ גִּבְעַת שָׁאוּל. וְלֹא יָסַף שְׁמוּאֵל לִרְאוֹת אֶת שָׁאוּל עַד יוֹם מוֹתוֹ כִּי הִתְאַבֵּל שְׁמוּאֵל אֶל שָׁאוּל, וה' נִחָם כִּי הִמְלִיךְ אֶת שָׁאוּל עַל יִשְׂרָאֵל" (לד-לה).