לאחר שבפרק הקודם, עם ישראל ביקש למנות מלך, בפרקנו מתחיל תהליך מינוי שאול למלך, שיסתיים רק בפרק י"א, לאחר המלחמה בבני עמון.

מחפשים אתונות (א-ה)

בפרק זה נכיר את קיש ואת שאול בנו. קיש הוא איש "גִּבּוֹר חָיִל" משבט בנימין, ולו אילן יוחסין מרשים (המפורט בפסוק א). לקיש אבדו האתונות והוא שולח את שאול עם אחד מהנערים לחפש אותן. שאול והנער מבצעים סקירות נרחבות, אך הם אינם מוצאים את האתונות. הנער מציע לפתע הצעה אלטרנטיבית: ללכת לאיש א-להים.

מחפשים את הרואה (ו-יג)

שאול מקבל את ההצעה של נערו, על אף שאין להם תשורה להביא ל"רואה". הכתוב מבהיר לנו שהרואה הוא למעשה הנביא, פשוט בשם ישן יותר. שאול ונערו עולים במעלה העיר ופוגשים בנערות שמנסות להסביר להם היכן הרואה. ההסבר לא בדיוק עוזר אך ממש בכניסה לעיר הם פוגשים את שמואל.

נמצא המלך (יד-כז)

שמואל פוגש את שאול לאחר שה' מבהיר לו שהוא האדם המיועד להושיע את ישראל ומיד אומר לו: "וּלְמִי כָּל חֶמְדַּת יִשְׂרָאֵל הֲלוֹא לְךָ וּלְכֹל בֵּית אָבִיךָ" (פסוק כ). שאול מבין ששמואל מעוניין למנות אותו למנהיג או אולי למלך ומיד מצטנע ומבהיר שהוא לא מתאים לתפקיד. שמואל אינו משיב לדברי שאול, והיחסים ביניהם הולכים ונהיים חמים יותר. שמואל מזמין את שאול לסעודה ושאול מקבל מנה מיוחדת. לאחר מכן הם עולים לגג ועל מה שקרה שם נקרא בפרק הבא.