שמשון יורד לתמנה ומוצא שם אישה. הפרק מתאר את סיפור ההתקשרות של שמשון עם האישה מתמנה.

לפני החתונה: שמשון מבקש רשות מהוריו (ב-ד)

שמשון פונה להוריו ואומר להם "קְחוּ אוֹתָהּ לִי לְאִשָּׁה" (ב). לא ברור האם שמשון מבקש מהם או מודיע להם על בחירתו, אבל בכל מקרה ההורים מסתייגים: "הַאֵין בִּבְנוֹת אַחֶיךָ וּבְכָל עַמִּי אִשָּׁה כִּי אַתָּה הוֹלֵךְ לָקַחַת אִשָּׁה מִפְּלִשְׁתִּים הָעֲרֵלִים?" (ג). מה שההורים אינם יודעים - הכתוב מגלה לנו: "כִּי מֵה' הִיא. כִּי תֹאֲנָה הוּא מְבַקֵּשׁ מִפְּלִשְׁתִּים" (ד).

בדרך לחתונה: האריה והדבש (ה-ט)

בדרך לתִמנה לפגישת ההורים עם הכלה המיועדת, נקלע שמשון לפגישה לא ידידותית עם "כְּפִיר אֲרָיוֹת שֹׁאֵג" (ה). למזלו "וַתִּצְלַח עָלָיו רוּחַ ה'" והוא מצליח לגבור על האריה בקלי קלות. בגוויית האריה משתכנת לימים עדת דבורים. הדבורים שמייצרות דבש, יהוו את פתרון החידה בהמשך.

משתה החתונה והחידה (י-יט)

שמשון מארגן משתה חתונה. כתוכנית הבידור במשתה החתונה, שמשון מציע לרעיו התערבות על חידה: אם הם יפתרו את החידה יקבלו "שְׁלֹשִׁים סְדִינִים וּשְׁלֹשִׁים חֲלִפֹת בְּגָדִים" (יב), ואם לא - יקבל הוא מהם אותה החבילה. החידה היא "מֵהָאֹכֵל יָצָא מַאֲכָל וּמֵעַז יָצָא מָתוֹק" (יד). הפלישתים מתקשים לפצח את החידה, והם נוקטים בדרך אלימה - הם מאיימים על אשת שמשון.

הכלה הצעירה נשברת אל מול האיומים. היא בוכה באוזני שמשון ואינה מרפה, עד שביום השביעי: "וַיַּגֶּד לָהּ כִּי הֱצִיקַתְהוּ וַתַּגֵּד הַחִידָה לִבְנֵי עַמָּהּ" (יז). הפלישתים ממהרים לנופף לשמשון בפתרון - "מַה מָּתוֹק מִדְּבַשׁ וּמֶה עַז מֵאֲרִי" (יח). כעת שמשון צריך לשלם, אבל יש לו דרך מיוחדת לקיים את חלקו בעסקה. "וַיֵּרֶד אַשְׁקְלוֹן וַיַּךְ מֵהֶם שְׁלֹשִׁים אִישׁ וַיִּקַּח אֶת חֲלִיצוֹתָם וַיִּתֵּן הַחֲלִיפוֹת לְמַגִּידֵי הַחִידָה" (פסוק יט).