בפרקנו סיפור על שתי נשים, ושני מבנים שנהרסו בעקבות המפגש עם שתי הנשים:

האישה מעזה, הפגיעה בשערי העיר (א-ג)

שמשון מגיע לעזה ומוצא שם אישה חדשה, אשר שמה לא מוזכר. אנחנו יודעים עליה רק שהיא הייתה אישה זונה. מיד לאחר הגעתו, הפלישתים מגלים את מקום הימצאו (האם האישה גילתה להם זאת?). שמשון מבין שפלישתים נמצאים בסביבה, ובזמן שהם מחכים להזדמנות לפגוע בו, הוא מחכה לחצות הלילה, עוקר את שערי העיר ונמלט מהמקום.

דלילה והרס מקדש דגון (ד-לא)

שמשון מתאהב באישה חדשה ושמה דלילה. לא ברור האם דלילה היא פלישתית או ממוצא אחר. הפלשתים מציעים לדלילה כסף כדי שהיא תגלה מה כוחו הגדול של שמשון. לאחר שלושה ניסיונות שמשון מגלה לדלילה את האמת: השיער. בזמן שהוא ישן פלישתים מגלחים את שערו, וכאשר הוא קם - הוא כבר חלש ואינו יכול להתנגד. הם מנקרים את עיניו ואוסרים אותו.
הפלישתים שמחים מאוד על תפיסתו של שמשון, ומתכנסים כדי לזבוח לאל שלהם, דגון. שמשון רואה את כל ההמולה ומבין שיש לו הזדמנות לפגוע בפלשתים רבים, לכן הוא פונה לה' ומבקש: "אֲ-דֹנָי ה' זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא אַךְ הַפַּעַם הַזֶּה, הָאֱ-לֹהִים, וְאִנָּקְמָה נְקַם אַחַת מִשְּׁתֵי עֵינַי מִפְּלִשְׁתִּים". שמשון מרעיד את עמודי הבית, והגג קורס על כל האנשים שנמצאים באזור. שמשון מצליח להרוג יותר פלשתים במותו מאשר בחייו.