המראה הרביעי (א-ג)

כמו בפרק הקודם, גם המראה הזה נפתח בכותרת "כֹּה הִרְאַנִי אֲדֹנָי ה'". ה' מראה לעמוס "כְּלוּב קָיִץ" והכוונה סל (=כלוב) של פירות קיץ, כמו תאנה. פירות הקיץ מייצגים את הקץ שיבוא על עם ישראל "בָּא הַקֵּץ אֶל־עַמִּי יִשְׂרָאֵל לֹא־אוֹסִיף עוֹד עֲבוֹר לוֹ". כמו במראה השלישי, עמוס לא מגיב למראה.

תוכחה ופורענות (ד-י)

הנביא מוכיח את העושקים והסוחרים. הנביא מביא מדבריהם: "מָתַי יַעֲבֹר הַחֹדֶשׁ וְנַשְׁבִּירָה שֶּׁבֶר וְהַשַּׁבָּת וְנִפְתְּחָה־בָּר לְהַקְטִין אֵיפָה וּלְהַגְדִּיל שֶׁקֶל וּלְעַוֵּת מֹאזְנֵי מִרְמָה" (ה). הם מחכים שיעברו השבת ויום ראש החודש, שבו כנראה שבתו ממלאכה, כדי לעשוק את העניים. בעקבות מעשיהם ה' יביא פורענות על ישראל "וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא נְאֻם אֲדֹנָי ה' וְהֵבֵאתִי הַשֶּׁמֶשׁ בַּצָּהֳרָיִם וְהַחֲשַׁכְתִּי לָאָרֶץ בְּיוֹם אוֹר. וְהָפַכְתִּי חַגֵּיכֶם לְאֵבֶל וְכָל־שִׁירֵיכֶם לְקִינָה וְהַעֲלֵיתִי עַל־כָּל־מָתְנַיִם שָׂק וְעַל־כָּל־רֹאשׁ קָרְחָה וְשַׂמְתִּיהָ כְּאֵבֶל יָחִיד וְאַחֲרִיתָהּ כְּיוֹם מָר" (ט-י).

העדר דבר ה' (יא-יד)

פסקה זו מתארת כיצד בעתיד אנשים יחפשו את דבר ה' "וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב בָּאָרֶץ לֹא־רָעָב לַלֶּחֶם וְלֹא־צָמָא לַמַּיִם כִּי אִם־לִשְׁמֹעַ אֵת דִּבְרֵי ה'" (יא). הנביא מדמה את דבר ה' למים "בַּיּוֹם הַהוּא תִּתְעַלַּפְנָה הַבְּתוּלֹת הַיָּפוֹת וְהַבַּחוּרִים בַּצָּמָא" (יג), ומתאר שעובדי העבודה הזרה "וְנָפְלוּ וְלֹא־יָקוּמוּ עוֹד" (יד).