בפרקנו מופיע הסיפור על מציאת ספר תורה כחלק מ"בדק הבית" בתקופת מלכות יאשיהו. מציאת ספר התורה הובילה לשאלה בה' ולנבואה קשה של חולדה הנביאה.

מלכות יאשיהו (א-ב)

יאשיהו, אבי שושלת המלכים האחרונה של ממלכת יהודה, מולך 31 שנים. בניגוד לאביו (אמון) וסבו (מנשה), הוא עושה הישר בעיני ה'.

בדק הבית ומציאת ספר התורה (ג-ח)

כמו בימי יהואש, גם יאשיהו מבקש לחזק את בדק הבית. כחלק מפעולות בדק הבית נמצא ספר תורה על ידי חלקיהו הכהן: "וַיֹּאמֶר חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל עַל שָׁפָן הַסֹּפֵר סֵפֶר הַתּוֹרָה מָצָאתִי בְּבֵית ה' וַיִּתֵּן חִלְקִיָּה אֶת הַסֵּפֶר אֶל שָׁפָן וַיִּקְרָאֵהוּ" (ח).

הקראת הספר לפני יאשיהו (ט-יג)

שפן הסופר ממהר אל יאשיהו ומקריא לו את הכתוב בספר. יאשיהו מגיב בבהלה כשמוע את דברי הספר והוא קורע את בגדיו. יאשיהו קורא לכמה מעבדי המלך ודורש מהם ללכת לדרוש את ה': "כִּי גְדוֹלָה חֲמַת ה' אֲשֶׁר הִיא נִצְּתָה בָנוּ עַל אֲשֶׁר לֹא שָׁמְעוּ אֲבֹתֵינוּ עַל דִּבְרֵי הַסֵּפֶר הַזֶּה לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב עָלֵינוּ" (יג).

נבואת חולדה הנביאה (יד-כ)

עבדי המלך מגיעים אל חולדה הנביאה והיא מוסרת להם נבואה קשה מאוד על גורל ממלכת יהודה: "הִנְנִי מֵבִיא רָעָה אֶל הַמָּקוֹם הַזֶּה וְעַל יֹשְׁבָיו אֵת כָּל דִּבְרֵי הַסֵּפֶר אֲשֶׁר קָרָא מֶלֶךְ יְהוּדָה. תַּחַת אֲשֶׁר עֲזָבוּנִי וַיְקַטְּרוּ לֵאלֹהִים אֲחֵרִים לְמַעַן הַכְעִיסֵנִי בְּכֹל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם וְנִצְּתָה חֲמָתִי בַּמָּקוֹם הַזֶּה וְלֹא תִכְבֶּה" (טז-יז). הנביאה מוסיפה ואומרת כי הרעה לא תבוא בימי יאשיהו אלא לאחר מכן. בפרק הבא אנו נלמד מה קרה בעקבות מציאת הספר והנבואה הקשה של חולדה.