פרקנו מספר שני סיפורים על חזקיהו: הראשון - מחלתו של חזקיהו ורפואתו ממנה; והשני - ביקור המשלחת הבבלית אצל חזקיהו ונבואתו הקשה של ישעיהו.

מחלת חזקיהו ורפואתו (א-יא)

חזקיהו חולה במחלה סופנית. חזקיהו מתפלל לה' ומבקש לדחות את הקץ: "אָנָּה ה' זְכָר נָא אֵת אֲשֶׁר הִתְהַלַּכְתִּי לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבְלֵבָב שָׁלֵם וְהַטּוֹב בְּעֵינֶיךָ עָשִׂיתִי וַיֵּבְךְּ חִזְקִיָּהוּ בְּכִי גָדוֹל" (ג). ה' שומע את תפילתו של חזקיהו, וישעיהו הנביא פונה אל חזקיהו ואומר לו: "וְהֹסַפְתִּי עַל יָמֶיךָ חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה (ו).

ביקור המשלחת מבבל (יב-יט)

בעקבות מחלתו של חזקיהו שולח מלך בבל משלחת אל חזקיהו. חזקיהו מקבל את פניהם בשמחה ומראה להם את כל אוצרותיו: "לֹא הָיָה דָבָר אֲשֶׁר לֹא הֶרְאָם חִזְקִיָּהוּ בְּבֵיתוֹ וּבְכָל מֶמְשַׁלְתּוֹ" (יג). ישעיהו מגיע אל חזקיהו עם בשורות לא טובות: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים וְנִשָּׂא כָּל אֲשֶׁר בְּבֵיתֶךָ וַאֲשֶׁר אָצְרוּ אֲבֹתֶיךָ עַד הַיּוֹם הַזֶּה בָּבֶלָה לֹא יִוָּתֵר דָּבָר אָמַר ה'. וּמִבָּנֶיךָ אֲשֶׁר יֵצְאוּ מִמְּךָ אֲשֶׁר תּוֹלִיד יקח (יִקָּחוּ) וְהָיוּ סָרִיסִים בְּהֵיכַל מֶלֶךְ בָּבֶל" (יז-יח). חזקיהו מתנחם בכך שהרעה לא תבוא בימיו אלא רק אצל בניו.

לאחר מכן הכתוב מסכם את מלכות חזקיהו ומזכיר את התעלה שבנה חזקיהו, המוכרת לנו כיום כנקבת חזקיהו. בנו של חזקיהו, מנשה, מולך תחתיו.