החל מהפרק של היום ועד סוף ספר מלכים נעסוק רק בממלכת יהודה, שהרי ממלכת ישראל הוגלתה. בפרקים הקרובים (י"ח-כ') נעסוק במלך חזקיהו ובסיפורים על אודותיו.

מלכות חזקיהו (א-יב)

חזקיהו מולך אחר אביו אחז, אך בניגוד אליו הוא מלך צדיק. אחד הדברים החשובים ביותר שעושה חזקיהו הוא שבירת הבמות והסרתן. כפי שעוד נראה בהמשך, חזקיהו מורד במלך אשור. כחלק מתיאור מלכותו של חזקיהו מובא גם סיפור מפלת ממלכת ישראל בימיו של הושע בן אלה מלך ישראל (ט-יב).

עליית סנחריב (יג-טז)

בשנה הרביעית למלכותו של חזקיהו עולה סנחריב לשלטון בממלכת אשור. סנחריב היה בנו של סרגון השני, מי שלפי הכתבים האשוריים היה אחראי על מפלת שומרון וחורבן ממלכת ישראל. סנחריב מאיים על חזקיהו, והוא מיד נכנע ומעביר לסנחריב מנחה גדולה.

נאום רבשקה (יז-לז)

סנחריב שולח שליחים מלכיש לירושלים "בְּחֵיל כָּבֵד". הכתוב לא מסביר מדוע שולח סנחריב שליחים ליהודה לאחר שחזקיהו העלה לו מס. כנראה שסנחריב חזר בו או שהכניעה של חזקיהו לא הייתה מספיקה. רבשקה, שפירושו שר המשקים באכדית, פונה לפקידי חזקיהו (אליקים, שבנה ויואח) וקורא להם להיכנע למלך אשור. אחת הסיבות שרבשקה מונה הוא שה' בעצמו התגלה למלך אשור וציווה עליו להשחית את ירושלים. הפקידים מבקשים מרבשקה לדבר בארמית ולא בעברית כדי לא להתסיס את העם, אך רבשקה בכוונה ממשיך לדבר בעברית וקורא לעם לא לשמוע לחזקיהו. העם לא עונה "כִּי מִצְוַת הַמֶּלֶךְ הִיא לֵאמֹר לֹא תַעֲנֻהוּ". לאחר סיום הנאום, אליקים, שבנה ויואח באים לחזקיהו המלך קרועי בגדים ומעבירים לו את דברי רבשקה.