פרקנו ממשיך במקום שעצרנו בפרק הקודם ומספר על המהפכה הגדולה שעושה יהוא בממלכת ישראל. יהוא מרחיב את מסע ההרג: בפרק הקודם הרג יהוא את מלך יהודה, מלך ישראל ואיזבל, ובפרקנו הוא מתחיל בהריגת כל בני אחאב ומסיים בהריגת כל עובדי הבעל.

הריגת בני אחאב (א-יא)

לאחר שיהוא הרג את המנהיגים, הוא נפנה להרוג את בני אחאב. לאחאב יש שבעים בנים ויהוא שולח ספרים (=מכתבים) לשרי יזרעאל בתביעה שירצחו את שאר בני משפחת אחאב. האנשים שמקבלים את המכתב יראים לעשות כן, ולכן יהוא שולח מכתב נוסף שכבר עושה את העבודה. יהוא מברך את הרוצחים ואומר להם: "צַדִּקִים אַתֶּם" (ט).

הריגת אחי אחזיה (יב-יד)

יהוא הולך לשומרון ובדרך הוא מוצא את אחי אחזיה. אחזיה כזכור היה מלך יהודה וגם הנכד של אחאב (אביו היה יורם מלך יהודה ואמו הייתה עתליה, הבת של אחאב ואיזבל). יהוא שואל אותם מי הם, ומצווה לרצוח גם אותם: "וְלֹא הִשְׁאִיר אִישׁ מֵהֶם" (יד), ארבעים ושניים אנשים.

הריגת כל עובדי הבעל (טו-כג)

יהוא מוצא את יהונדב בן רכב ומסתבר ששניהם מעוניינים באותה המטרה. יהוא נעזר ביהונדב כדי לקבץ את כל עובדי הבעל, ודואג להוציא את כל עובדי ה' משם. עובדי הבעל זובחים זבחים, ובהפתעה יהוא פוגע והורג את כולם בעזרת שמונים איש שהיו בחוץ. התוצאה של מהפכת יהוא עושה רושם: "וַיַּשְׁמֵד יֵהוּא אֶת הַבַּעַל מִיִּשְׂרָאֵל" (פסוק כח). והכתוב חותם בהערכה חיובית של מעשה יהוא.

מלכות יהוא (לא-לה)

למרות שבפסוק הקודם הוערכו מעשי יהוא בצורה חיובית, הסיכום הכולל של מלכותו הוא שלילי: "וְיֵהוּא לֹא שָׁמַר לָלֶכֶת בְּתוֹרַת ה' אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל בְּכָל לְבָבוֹ לֹא סָר מֵעַל חַטֹּאות יָרָבְעָם אֲשֶׁר הֶחֱטִיא אֶת יִשְׂרָאֵל" (לא). בגלל החטא של יהוא מגיע גם עונש: "בַּיָּמִים הָהֵם הֵחֵל ה' לְקַצּוֹת בְּיִשְׂרָאֵל וַיַּכֵּם חֲזָאֵל בְּכָל גְּבוּל יִשְׂרָאֵל" (לב). יהוא מלך עשרים ושמונה שנה.