שני הפרקים הקרובים עוסקים בעיקר במלכות יהוא ובהשמדת בית אחאב כחלק ממרד יהוא. בפרקנו אנו קוראים על רציחת בני המלוכה, ובפרק הבא מעגל הדמים מתרחב.

המלכת יהוא (א-יג)

אלישע מצווה את אחד מבני הנביאים להמליך את יהוא למלך ישראל. הנביא ממליך את יהוא ומטיל עליו משימה: "וְהִכִּיתָה אֶת בֵּית אַחְאָב אֲדֹנֶיךָ וְנִקַּמְתִּי דְּמֵי עֲבָדַי הַנְּבִיאִים וּדְמֵי כָּל עַבְדֵי ה' מִיַּד אִיזָבֶל" (ז).

מות יהורם ואחזיהו (יד-כט)

יהורם מלך ישראל נמצא ביזרעאל, מכיוון שהוא מחלים מהמלחמה עם חזאל. אחזיהו, אחיינו של יהורם, בא לבקרו. אדם נוסף שבא "לבקר" את השניים הוא יהוא. יהורם מלך ישראל ואחזיהו מלך יהודה חשבו שיהוא בא לבשר להם על ניצחון במלחמה, אך לפתע הם מגלים שיהוא נגדם ומיד יהורם ואחזיהו מנסים לברוח. יהוא יורה על יהורם בקשת, והוא מת. אחזיהו ממשיך לברוח עד למגידו, ומת שם.

מות איזבל (כט-לז)

איזבל שמעה על מעשי יהוא, והיא שמה "בַּפּוּךְ עֵינֶיהָ" (ל) ומשקיפה מהחלון. כשיהוא מגיע אליה היא אומרת לו "הֲשָׁלוֹם זִמְרִי הֹרֵג אֲדֹנָיו" (לא). הכוונה של איזבל היא שמעשיו של יהוא דומים לזה של זמרי – הוא מרד בבעשא, אך מכיוון שהעם לא היה איתו, הוא לא הצליח למלוך, וכך, מאחלת איזבל, יהיה גם במקרה של יהוא. יהוא מיד מצווה את הסריסים להרוג את איזבל והם משליכים אותה דרך החלון.