בפרקנו יש שני סיפורים על ממלכת ישראל. ולאחריהם הכתוב חוזר לעסוק בממלכת יהודה.

הסיפור הראשון (א-ו)

האישה השונמית, שעליה כבר שמענו בפרק ד', עזבה את הארץ לשבע שנים בעקבות המלצת אלישע. לאחר שבע שנים האישה חוזרת אל הארץ והיא מגלה לפתע כי כל רכושה נלקח. האישה ממהרת להגיע אל מלך ישראל, וזה בדיוק מדבר עם גיחזי על אודות האישה הזו. המלך רואה את האישה ושואל לשלומה. האישה מסבירה לו את המצב והוא מיד מצווה על אחד הסריסים: "הָשֵׁיב אֶת כָּל אֲשֶׁר לָהּ וְאֵת כָּל תְּבוּאֹת הַשָּׂדֶה מִיּוֹם עָזְבָה אֶת הָאָרֶץ וְעַד עָתָּה" (ו).

הסיפור השני (ז-טו)

בן הדד, מלך ארם, חולה. הוא מבקש מחזאל (או בשמו המלא: חזה-אל) ללכת אל אלישע איש הא-להים, ולשמוע ממנו אם הוא יתרפא ממחלה זו ויישאר בחיים. חזאל מגיע אל אלישע, והוא עונה לו תשובה דו-משמעית "אֱמָר לא (לוֹ) חָיֹה תִחְיֶה, וְהִרְאַנִי ה' כִּי מוֹת יָמוּת" (י). אלישע בוכה ומסביר לחזאל שהוא יודע מה הוא (חזאל) יעולל לעם ישראל. חזאל עדיין לא מבין על מה אלישע מדבר, ואז אלישע מסביר לו: "הִרְאַנִי ה' אֹתְךָ מֶלֶךְ עַל אֲרָם". דבריו של אלישע אכן מתקיימים. למחרת בן הדד מת וחזאל מומלך על ארם.

מלכות יהורם (טז-כד)

יורם (או 'יהורם', בשמו המלא) הוא הבן של יהושפט. יורם בן יהושפט מתמנה למלך בשנה החמישית למלכותו של יורם בן אחאב, מלך ישראל. יורם (בן יהושפט) היה נשוי לבתו של אחאב ולכן הוא עשה הרע בעיני ה'. הכתוב מספר גם על מתיחות בין אדום ליהודה בזמן מלכות יורם מלך יהודה.

מלכות אחזיהו (כה-כט)

אחזיהו, הבן של יורם בן יהושפט, מולך ביהודה למשך שנה אחת בלבד. אמו היא עתליה בת עמרי, ועליה עוד נשמע בפרק הבא. גם אחזיהו, כמו אביו וסבו, הולך בדרך חטאים. על גורלו של אחזיהו נקרא בפרק הבא.