פרקנו מספר על היחסים של מואב עם ממלכת ישראל ויהודה. יהורם ויהושפט משתפים פעולה עם אדום כדי לפגוע במואב.

מלכות יהורם (א-ג)

יהורם הוא הבן של אחאב ואיזבל והוא מולך אחרי אחזיה, מכיוון שלאחזיה לא היה בן. יהורם מולך שתים עשרה שנים. גם הוא עושה הרע בעיני ה' אך לא כמו אחאב: "וַיָּסַר אֶת מַצְּבַת הַבַּעַל אֲשֶׁר עָשָׂה אָבִיו" (ב).

פתיחה למלחמה (ד-י)

"וַיְהִי כְּמוֹת אַחְאָב וַיִּפְשַׁע מֶלֶךְ מוֹאָב בְּמֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל" (ה). בזמן מלכותו, אחאב הצליח להכניע את מואב תחתיו. לאחר מותו המואבים פותחים במרד על ממלכת ישראל. יהורם, מלך ישראל, מעוניין להלחם במואבים ולכן הוא פונה אל יהושפט מלך יהודה. יהושפט מביע הסכמה לשיתוף פעולה. בדרך למואב הם עוברים אצל מלך אדום ומצרפים גם אותו למלחמה.

שאילה בנביא (יא-יט)

יהושפט שואל את אותה השאלה ששאל כששיתף פעולה עם אחאב: "וַיֹּאמֶר יְהוֹשָׁפָט הַאֵין פֹּה נָבִיא לַה' וְנִדְרְשָׁה אֶת ה' מֵאוֹתוֹ" (יא). יהורם מזכיר את אלישע. אלישע מגיע ומתפלא שמלך ישראל מדבר אליו, ומבהיר כי אילולא יהושפט מלך יהודה היה עומד שם, הרי שהוא (אלישע) לא היה מתייחס לבקשתו. הנביא מנבא ניצחון גדול לישראל.

המלחמה והניצחון (כ-כה)

"וַיְהִי בַבֹּקֶר כַּעֲלוֹת הַמִּנְחָה וְהִנֵּה מַיִם בָּאִים מִדֶּרֶךְ אֱדוֹם וַתִּמָּלֵא הָאָרֶץ אֶת הַמָּיִם" (כ); כך נפתח תיאור המלחמה. כנראה מדובר בשיטפון שפוקד את המדבריות לפעמים. המואבים רואים את המים האלו והם נראים להם כמו דם. ההרים האדומים של אדום השתקפו במים והמים נראו בצבע אדום. אותו "דם" גורם לניצחון במלחמה. המואבים מגיעים אל מחנה ישראל מתוך מחשבה שכולם מתים שם, אך הם מגלים אחרת: "וַיָּבֹאוּ אֶל מַחֲנֵה יִשְׂרָאֵל וַיָּקֻמוּ יִשְׂרָאֵל וַיַּכּוּ אֶת מוֹאָב וַיָּנֻסוּ מִפְּנֵיהֶם" (כד). כך הנבואה של אלישע מתגשמת ושלושת הממלכות מצליחות לנצח את מואב.