בפרקנו מסופר על מלכות אחזיה בן אחאב, וכיצד הוא מת. על פסוק א' המספר על פשיעת מואב בישראל נקרא עוד בהרחבה בפרק ג'.

חולי אחזיה וההליכה לדרוש בבעל זבוב (ב)

"וַיִּפֹּל אֲחַזְיָה בְּעַד הַשְּׂבָכָה בַּעֲלִיָּתוֹ אֲשֶׁר בְּשֹׁמְרוֹן" בעקבות הנפילה, אחזיה נהיה חולה. אחזיה מבקש מאנשיו ללכת לדרוש (לשאול) מהאל בעל זבוב תשובה, כדי לבדוק אם הוא ימות מהמחלה שלו.

הנבואה והשליחים הראשונים (ג-ח)

מלאך ה' מגיע אל אליהו ומצווה אותו לללכת לקראת השליחים ששלח אחזיה כדי לומר להם את הנבואה הבאה: "הֲמִבְּלִי אֵין אֱ-לֹהִים בְּיִשְׂרָאֵל אַתֶּם הֹלְכִים לִדְרֹשׁ בְּבַעַל זְבוּב אֱלֹהֵי עֶקְרוֹן. וְלָכֵן כֹּה אָמַר ה' הַמִּטָּה אֲשֶׁר עָלִיתָ שָּׁם לֹא תֵרֵד מִמֶּנָּה כִּי מוֹת תָּמוּת וַיֵּלֶךְ אֵלִיָּה" (ג-ד). השליחים של אחזיה חוזרים אליו עם הנבואה הזו ולאחר תחקור הוא מבין שזהו אליהו.

המשלחות לאליהו (ט-טו)

אחזיה מחליט לשלוח שליחים לאליהו. נראה שאחזיה מעוניין שאליהו יגיע אליו. אליהו לא נעתר לבקשתו של המלך ואומר לשליחים: "וְאִם אִישׁ אֱ-לֹהִים אָנִי תֵּרֶד אֵשׁ מִן הַשָּׁמַיִם וְתֹאכַל אֹתְךָ וְאֶת חֲמִשֶּׁיךָ" (י), וכך קרה - המשלחת השנייה לא שבה אל אחזיה. כך קורה גם עם המשלחת הבאה, הם מגיעים לאליהו והם נהרגים על ידי אש מהשמיים. בפעם השלישית, ראש המשלחת מתחנן על נפשו ומבקש מאליהו שלא ייפגע בו. מלאך ה' שוב מתגלה אל אליהו ומאשר לו ללכת איתו.

אליהו מגיע אל אחזיה, וסיפור מות אחזיה (טז-יח)

אליהו מגיע אל המלך ואומר לו את הנבואה על מותו: "יַעַן אֲשֶׁר שָׁלַחְתָּ מַלְאָכִים לִדְרֹשׁ בְּבַעַל זְבוּב אֱלֹהֵי עֶקְרוֹן... לָכֵן הַמִּטָּה אֲשֶׁר עָלִיתָ שָּׁם לֹא תֵרֵד מִמֶּנָּה כִּי מוֹת תָּמוּת" (טז). וכך לאחר מכן מת אחזיה: "וַיָּמָת כִּדְבַר ה' אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלִיָּהוּ" (יז).