פרקנו מספר על אודות המלחמה האחרונה של אחאב בארם, אך בתוך הסיפור של המלחמה מופיע סיפור על נבואת מיכיהו בן ימלה.

סיפור מיכיהו בן ימלה (א-כז)

פתיחה (א-ד)

לאחר שלוש שנים בהן יש שקט בין ארם וישראל, יהושפט מלך יהודה יורד לבקר את אחאב, ואחאב מציע ליהושפט שיתוף פעולה במלחמה בארם. יהושפט מסכים "כָּמוֹנִי כָמוֹךָ כְּעַמִּי כְעַמֶּךָ כְּסוּסַי כְּסוּסֶיךָ". כאן אנו שומעים לראשונה על קשר בין ממלכת יהודה לממלכת ישראל.

נבואת הנביאים: ניצחון במלחמה (ה-יב)

לפני שיהושפט מסכים לצאת ללחימה הוא מבקש מאחאב לדרוש בה'. אחאב מקבץ ארבע מאות נביאים, וכולם מציגים עמדה אחת: אחאב ינצח את ארם. יהושפט מבין שמדובר בנביאי שקר או בנביאי עבודה זרה ומבקש נביא שמנבא בשם ה'. אחאב מזכיר את מיכיהו בן ימלה, אבל מציין שהוא לא מנבא טוב. אחאב שולח שליח לקרוא למיכיהו ובינתיים יושבים יהושפט ואחאב מול הנביאים וביניהם צדקיה בן כנענה שמציג קרני ברזל ואומר "באלה תנגח את ארם עד כלתם" וכל הנביאים מצדדים בו.

נבואת מיכיהו בן ימלה (יג-יז)

השליח מגיע למיכיהו, ולאחר שזה נשבע לדבר רק בשמו של ה', הוא בא אל המלך ואומר "עֲלֵה וְהַצְלַח וְנָתַן ה' בְּיַד הַמֶּלֶךְ" (טו). אחאב מבין שמיכיהו לא דובר אמת ודורש ממנו לדבר בשם ה'. לאחר מכן מיכיהו פורש בפניו את הנבואה האמיתית "רָאִיתִי אֶת כָּל יִשְׂרָאֵל נְפֹצִים אֶל הֶהָרִים כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶם רֹעֶה" (יז) כלומר, אחאב ימות במלחמה.

הסיפור שעומד מאחורי נבואת מיכיהו (יח-כח)

לאחר שאחאב מטיח ביקורת בנבואה של מיכיהו, הוא ממשיך לספר על מראה נוסף. מיכיהו ראה את ה' יושב על כסאו ושואל את הפמליה של מעלה "מִי יְפַתֶּה אֶת-אַחְאָב וְיַעַל וְיִפֹּל בְּרָמֹת גִּלְעָד" (כ). מיכיהו מספר שיצאה ה"רוח" ועמדה לפני ה' והסכימה לפתות את אחאב. מיכיהו מסביר את משמעות העניין: ארבע מאות הנביאים, נביאי השקר לכאורה, היו נביאים מאת ה', שניבאו בכוונה לאחאב ללכת ללחימה כדי שהוא יפול בה. מדובר בנביאי שקר מאת ה'. אחאב שומע את הדברים וכועס, ושולח את מיכיהו לבית הכלא.

המלחמה (כט-מ)

למרות הנבואה, יהושפט ואחאב עולים למלחמה, ועל אף שאחאב התחפש, הוא נפגע בצורה לא מכוונת מחץ תועה. לאחר זמן קצר, אחאב מת.

מלכות יהושפט (מא-נא)

יהושפט, בנו של אסא, הומלך בשנה הרביעית לאחאב מלך ישראל, ומלך עשרים וחמש שנים. יהושפט היה מלך צדיק, כמו אביו אסא, מלבד ההקטרה בבמות.

מלכות אחזיה (נב-נד)

בנו של אחאב, אחזיה, שהומלך בשנת שבע עשרה ליהושפט, היה מלך רע ומלך בסך הכול שנתיים.