פרקנו מספר על שתי מלחמות של אחאב מלך ישראל עם בן הדד מלך ארם. שתי המלחמות מתוארות באריכות יחסית, והן נערכו שנה אחרי שנה.

המלחמה הראשונה נגד ארם (א-כה)

בן הדד עולה על שומרון להילחם עליה "וּשְׁלֹשִׁים וּשְׁנַיִם מֶלֶךְ אִתּוֹ וְסוּס וָרָכֶב". בן הדד מבקש מאחאב להיכנע, והוא מסכים. אך לאחר שבן הדד מגזים בדרישותיו, אחאב מפנה את ההכרעה אל זקני העם והם מחזקים אותו שלא להיכנע. בן הדד מתפאר שהוא יכבוש את שומרון בקלות, ואחאב עונה לו במשפט שהפך לביטוי:"אַל יִתְהַלֵּל חֹגֵר כִּמְפַתֵּחַ" (יא). אחאב מקבל חיזוק גם מנביא שאומר לו "הִנְנִי נֹתְנוֹ בְיָדְךָ הַיּוֹם וְיָדַעְתָּ כִּי אֲנִי ה'" (יג). ארם וישראל יוצאים למלחמה, אך מכיוון שבן הדד מגיע ללחימה שיכור – ישראל מצליחים לנצח את ארם. לאחר הניצחון הנביא מנבא לאחאב שבעוד שנה, ישוב מלך ארם וילחם בישראל.

המלחמה השנייה נגד ארם (כו-מג)

כדברי הנביא, לאחר שנה מגיע בן הדד ונלחם שוב בישראל. לפני המלחמה מגיע איש א-להים לאחאב ומוסר בפניו נבואת ניצחון: "כֹּה אָמַר ה' יַעַן אֲשֶׁר אָמְרוּ אֲרָם אֱלֹהֵי הָרִים ה' וְלֹא אֱלֹהֵי עֲמָקִים הוּא וְנָתַתִּי אֶת כָּל הֶהָמוֹן הַגָּדוֹל הַזֶּה בְּיָדֶךָ וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי ה'" (כח). גם הפעם מצליח הצבא הישראלי להביס את צבא ארם. עבדי בן הדד מנסים לשכנע אותו להפסיק להילחם ולכרות ברית עם אחאב. בן הדד מסכים, וארם כורתים ברית עם ישראל. אחאב מכנה את בן הדד "אחי", ומשחרר אותו בכבוד. לאחר כריתת הברית מגיע נביא לאחאב ומוכיח אותו על כך שכרת ברית עם ארם, ואף גוזר על אחאב עונש: "וְהָיְתָה נַפְשְׁךָ תַּחַת נַפְשׁוֹ וְעַמְּךָ תַּחַת עַמּוֹ" (מב).