התחפשות אשת ירבעם והליכתה אל הנביא (א-ה)

אביה, בנו של ירבעם, חולה. המלך מבקש מאשתו שתתחפש ותלך אל אחיה השילוני ו"הוּא יַגִּיד לָךְ מַה יִּהְיֶה לַנָּעַר" (ג). הכתוב מבהיר כי התחפושת של אשת ירבעם יכולה להצליח כיוון שאחיה אינו רואה היטב, אך ה' נגלה אל אחיה לפני בואה של אשת ירבעם ומגלה לו על דבר בואה.

הנבואה הקשה על בית ירבעם והתחלת התגשמותה (ו-יח)

אשת ירבעם מגיעה אל אחיה השילוני והוא מטיח בפניה נבואה קשה על בנה ועל בית המלוכה. אחיה מוסר לה שהילד ימות עד שהיא תגיע חזרה אל ביתה, וממלכת ישראל עומדת להיחרב ולגלות בגלל מעשי ירבעם. הנבואה של אחיה כבר מתחילה להתגשם ואביה, בנו של ירבעם, אכן נפטר ממחלתו. הכתוב מסכם את מלכות ירבעם שמולך 22 שנה, ולאחריו מולך בנו – נדב.

מלכות רחבעם (כא-כד)

רחבעם בן שלמה מולך על יהודה ופוגע בעולם הרוחני שיצרו וכוננו סבו דוד ואביו שלמה. העם בונים במות לעבודת ה', למרות האיסור לעבוד את ה' מחוץ לבית המקדש, והם גם עובדים עבודה זרה. בקיצור: "עָשׂוּ כְּכֹל הַתּוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הוֹרִישׁ ה' מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (כד).

עליית שישק (כה-כח)

שישק מלך מצרים, המלך שירבעם התחבא אצלו בימי שלמה, עולה על ירושלים ומצליח לפלוש למקדש. הוא גונב את אוצרות ה' ואת אוצרות המלך, ולוקח אף את מגני הזהב שעשה שלמה. במקום מגני הזהב, רחבעם מכין מגני נחושת פשוטים, ואלו כמובן פחותים בערכם.

סיכום מלכות רחבעם (כט-לא)

הכתוב מסכם את ימי רחבעם, שכפי שראינו היו בעיתיים מבחינה רוחנית ומדינית. בנוסף לאלה גם בתחום היחסים בין הממלכות המצב לא היה טוב: "וּמִלְחָמָה הָיְתָה בֵין רְחַבְעָם וּבֵין יָרָבְעָם כָּל הַיָּמִים" (ל). אחריו מולך אבים בנו.