הפרק מספר על איש א-להים שבא מיהודה לבית אל. מסופרים לנו שני סיפורים: הראשון הוא מפגש עם ירבעם והשני הוא המפגש עם הנביא הזקן מבית אל.

הסיפור הראשון: המפגש והנבואה לירבעם (א-י)

איש א-להים מיהודה נשלח אל ירבעם בן נבט. המפגש מתרחש בבית אל, בזמן שירבעם מקריב ומקטיר במזבח שבנה בבית אל. איש הא-להים פותח בנבואה קשה על ירבעם ועל תקנותיו. ירבעם מנסה לעצור את הנביא, אך ידו מתייבשת. בהמשך, ירבעם רוצה להזמין את איש הא-להים לביתו, אך איש הא-להים מסרב בתוקף כיוון שה' אמר לו לא לאכול בבית אל.

הסיפור השני: המפגש עם הנביא הזקן (יא-לב)

המפגש עם ירבעם הסתיים וכעת מתחיל סיפור חדש. נביא זקן מבית אל שומע על איש הא-להים מיהודה, יוצא לקראתו ונפגש עמו. הסיפור עצמו בנוי משלוש מערכות, וכל אחת מהן נפתחת ברכיבה על חמור:

המפגש והאירוח (יג-כב)

הנביא הזקן מבקש מבניו שיגידו לו להיכן הלך איש הא-להים, והוא עולה על חמור ויוצא לחפשו. הנביא הזקן מבית אל מוצא את איש הא-להים מיהודה והוא מנסה לשכנע אותו לאכול אצלו. איש הא-להים מסרב, כפי שסירב לירבעם. הנביא הזקן משקר לאיש הא-להים ואומר לו שבפיו נבואה ולפיה הוא צריך לאכול אצלו. איש הא-להים מציית לנביא הזקן אך מסתבר שהוא טעה; ה' מתגלה אל הנביא הזקן ואומר לו למסור לאיש הא-להים שהוא המרה את פי ה' ולכן "לֹא תָבוֹא נִבְלָתְךָ אֶל קֶבֶר אֲבֹתֶיךָ".

מות איש הא-להים (כג-כו)

איש הא-להים חובש את חמורו ויוצא לדרך. אריה מוצא את איש הא-להים בדרך והורג אותו. הנבלה של איש הא-להים מוטלת שם עד שהנביא הזקן שומע שאיש הא-להים מת.

קבורת איש הא-להים (כז-לב)

הנביא הזקן שוב מבקש מבניו לארגן לו חמור, והוא מביא את גופתו לבית אל לקבורה. לאחר הקבורה הנביא הזקן מבקש מבניו שלאחר מותו הם יקברו אותו לצד איש הא-להים, מכיוון שהוא מכיר בכך שנבואתו של איש הא-להים על בית אל תתקיים.