בשני הפרקים הקרובים יובא תיאור של בניית המקדש. הכתוב פותח בפסוק א ומתארך את בניית המקדש, 480 שנה לאחר צאת בני ישראל ממצרים, בחודש "זיו", החודש השני. בפרקנו הכתוב מתאר את חלקי הבית, כשבאמצע הפרק באים דברי ה' לשלמה.

שלד הבית (ב-י)

הכתוב מתאר את גודל הבית, ולאחר מכן עובר לתאר את גודל האולם. האולם היה החלק שחצץ בין הקודש ובין העזרה. בתיאור גודלו של האולם, אין אזכור לגובהו. בדברי הימים מובא שגובהו הוא מאה עשרים אמה, כלומר גבוה פי ארבעה משאר הבית. שלמה הוסיף לבית חלונות "שקופים אטומים". בנוסף לחלונות נבנו חדרונים חיצוניים סביב למבנה עצמו, בעלי כמה קומות. אותם חדרים שנקראו "יציעים" נבנו בצורה מדורגת. היציע התחתון היה חמש אמות, האמצעי שש אמות והשלישי שבע אמות. לפי פסוק ח היו מדרגות "בלולים" שחיברו בין קומות היציעים. את הבית כולו ציפה שלמה בעצים.

דבר ה' לשלמה (יא-יג)

תוך כדי תיאור בניית המקדש, הכתוב מביא את דברי ה' לשלמה. מזכיר לשלמה את העיקר בבניית בית לה': "הַבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר אַתָּה בֹנֶה אִם תֵּלֵךְ בְּחֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי תַּעֲשֶׂה וְשָׁמַרְתָּ אֶת כָּל מִצְו‍ֹתַי לָלֶכֶת בָּהֶם וַהֲקִמֹתִי אֶת דְּבָרִי אִתָּךְ אֲשֶׁר דִּבַּרְתִּי אֶל דָּוִד אָבִיךָ. וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְלֹא אֶעֱזֹב אֶת עַמִּי יִשְׂרָאֵל" (יב-יג).

פנים הבית (יד-לו)

אין כאן עיסוק בכלים של הבית, אלא בעיקר בציפוי הזהב של הבית וחלקיו. בשלב הזה הכתוב מפרט את חלקי הבית: האולם, ההיכל (הקודש) והדביר (קודש הקודשים). הכתוב מפרט את ציפוי הקירות של חלקי הבית ואת דלתותיהם.

חתימה (לז-לח)

הכתוב חותם את בניית המקדש ומציין שזמן בנייתו ארך שבע שנים. בפרק הבא נקרא על בית שלמה, מלאכת העמודים וכלי המקדש.