פרקנו מספר על ניסיונו של אדניה להמליך עצמו עוד בחיי דוד וכישלונו.

הפרק פותח בפסוקים על דוד ואבישג השונמית (א-ד). הסיפור הזה נראה מעט תלוש מהסיפור הכללי של הפרק, אך כפי שנראה בפרק הבא אבישג חשובה לסוף הסיפור.

הכנות אדניה למלוכה (ה-י)

אדניה רואה שאביו זקן ומחליט לעשות מעשה. אדניה הוא הילד הגדול ביותר של דוד שנותר בחיים ולכן הוא רואה לנכון להכריז על עצמו כמלך. לאדניה מצטרפים כמה אנשים מוכרים כמו יואב בן צרויה ואביתר הכהן - אנשים שהיו נאמנים לדוד לאורך כל הדרך, וכעת עוברים אל אדניה. אדניה קורא לכל בני המלך להצטרף לחגיגת מלכותו.

הקבינט מתכנס: נתן-דוד-בת שבע (יא-לא)

נתן רואה את המעשים של אדניה ומבין שהוא חייב להתערב. הוא פונה אל בת שבע ויחד הם מתכננים לבוא אל דוד ולשכנע אותו שעליו להמליך את שלמה. בת שבע מסכימה לשתף פעולה עם נתן הנביא. היא מגיעה אל דוד ומספרת לו על האירועים האחרונים בממלכה. תוך כדי דבריה מגיע גם נתן ומשלים את דברי בת שבע. דוד שומע את הדברים, קורא לבת שבע לבדה ואומר לה: "כִּי כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לָךְ בַּה' אֱ-לֹהֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר כִּי שְׁלֹמֹה בְנֵךְ יִמְלֹךְ אַחֲרַי וְהוּא יֵשֵׁב עַל כִּסְאִי תַּחְתָּי כִּי כֵּן אֶעֱשֶׂה הַיּוֹם הַזֶּה" (ל).

המלכת שלמה וירידת אדניה (לב-מט)

כעת דוד פונה אל האנשים שנמצאים במחנה שלמה (צדוק הכהן, נתן הנביא ובניהו בן יהוידע) ומצווה עליהם להמליך את שלמה. הם צריכים לעבור את הגיחון, כאקט של המלכה, ולהכריז על שלמה כמלך. צדוק, נתן ובניהו מצייתים לדברי דוד וממליכים את שלמה בקול רעש גדול. בעקבות ההמלכה של שלמה, אנשי אדניה עוזבים אותו, וניסיון המלוכה שלו נכשל.

מפגש אדניה ושלמה (נ-נג)

אדניה בורח והולך לאחוז בקרנות המזבח מתוך פחד ששלמה יפגע בו. שלמה מוסר לאדניה שהוא לא יפגע בו אם הוא "יִהְיֶה לְבֶן חַיִל" (נב). אדניה יורד מקרנות המזבח, משתחווה לשלמה וחוזר לביתו.