החזרת שושלת בית דוד וחזרת ישראל לארצו (א-ג)

הנביא מתאר כיצד יקום ביהודה מלך מ"בֵּית־לֶחֶם אֶפְרָתָה" (א). בעקבות עלייתו של המלך מיהודה, ישובו ארצה גם אחיו ששוהים בגלות "וְיֶתֶר אֶחָיו יְשׁוּבוּן עַל־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל" (ב). המלך ימלוך ויעבוד את ה' "וְעָמַד וְרָעָה בְּעֹז ה' בִּגְאוֹן שֵׁם ה' אֱלֹהָיו וְיָשָׁבוּ כִּי־עַתָּה יִגְדַּל עַד־אַפְסֵי־אָרֶץ" (ג).

תבוסת אשור (ד-ה)

פסקה זו מתייחסת לזמן ההווה של הנביא. הנביא מתאר שגם אם יבואו האשורים על יהודה "וַהֲקֵמֹנוּ עָלָיו שִׁבְעָה רֹעִים וּשְׁמֹנָה נְסִיכֵי אָדָם. וְרָעוּ אֶת־אֶרֶץ אַשּׁוּר בַּחֶרֶב וְאֶת־אֶרֶץ נִמְרֹד בִּפְתָחֶיהָ" (ד-ה), וכך יהודה ינצלו מידי אשור. נבואה קצרה זו מצטרפת לנבואות של נביאים אחרים העוסקים בהצלת יהודה מהאיום האשורי.

שארית יעקב (ו-ח)

בפסקה זו הנביא מביא שני דימויים לשארית יעקב בקרב העמים. הדימוי הראשון הוא "כְּטַל מֵאֵת ה' כִּרְבִיבִים עֲלֵי־עֵשֶׂב אֲשֶׁר לֹא־יְקַוֶּה לְאִישׁ וְלֹא יְיַחֵל לִבְנֵי אָדָם" (והשוו: דברים ל"ב, ב). הדימוי השני הוא "כְּאַרְיֵה בְּבַהֲמוֹת יַעַר כִּכְפִיר בְּעֶדְרֵי־צֹאן אֲשֶׁר אִם־עָבַר וְרָמַס וְטָרַף וְאֵין מַצִּיל" (ז). הנביא חותם את הפסקה בתיאור הכרתת האויבים: "תָּרֹם יָדְךָ עַל־צָרֶיךָ וְכָל־אֹיְבֶיךָ יִכָּרֵתוּ" (ח).

הסרת האלילות והביטחון בכוח (ט-יד)

בפסקה האחרונה של נבואות הישועה, הנביא מתאר כיצד "ביום ההוא" ה' יכרית וישבית את כלי העבודה הזרה ואת סיממני הביטחון בחוזקה ובכוחות חיצוניים: "וְהִכְרַתִּי סוּסֶיךָ מִקִּרְבֶּךָ וְהַאֲבַדְתִּי מַרְכְּבֹתֶיךָ. וְהִכְרַתִּי עָרֵי אַרְצֶךָ וְהָרַסְתִּי כָּל־מִבְצָרֶיךָ... וְעָשִׂיתִי בְּאַף וּבְחֵמָה נָקָם אֶת־הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא שָׁמֵעוּ" (ט-יד. השוו: ישעיהו ב', ו-כב).