סיפור זה מקביל בחלקו למלכים ב' פרק כ'. שם מופיע החלק הראשון של הסיפור. תפילתו הארוכה של חזקיהו (ט-כ) לא מופיעה בספר מלכים.

מחלת חזקיהו (א-ח)

חזקיהו חולה במחלה סופנית. חזקיהו מתפלל לה' ומבקש לדחות את הקץ: "אָנָּה ה' זְכָר נָא אֵת אֲשֶׁר הִתְהַלַּכְתִּי לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבְלֵבָב שָׁלֵם וְהַטּוֹב בְּעֵינֶיךָ עָשִׂיתִי וַיֵּבְךְּ חִזְקִיָּהוּ בְּכִי גָדוֹל" (ג). ה' שומע את תפילתו של חזקיהו, וישעיהו הנביא פונה אל חזקיהו ואומר לו: " הִנְנִי יוֹסִף עַל־יָמֶיךָ חֲמֵשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה" (ה). ישעיהו נותן אות לחזקיהו לריפוי מחלתו.

תפילת חזקיהו ורפואתו (ט-כא)

בפסקה זו מביא הנביא את תפילתו של חזקיהו בזמן מחלתו. התפילה של חזקיהו מזכירה מזמורי תהילים שעוסקים בצרה של יחיד. בתחילה חזקיהו מתאר את המוות המתקרב ("אֲנִי אָמַרְתִּי בִּדְמִי יָמַי אֵלֵכָה בְּשַׁעֲרֵי שְׁאוֹל פֻּקַּדְתִּי יֶתֶר שְׁנוֹתָי"), לאחר מכן עובר לתאר את הסבל שלו ("יְשַׁבֵּר כָּל־עַצְמוֹתָי מִיּוֹם עַד־לַיְלָה תַּשְׁלִימֵנִי") ולבסוף התעוררות תקווה שה' יציל אותו ("ה' לְהוֹשִׁיעֵנִי וּנְגִנוֹתַי נְנַגֵּן כָּל־יְמֵי חַיֵּינוּ עַל־בֵּית ה'").

בסוף התפילה, מובאת תשובתו של ישעיהו, שנזכרת (בשינויים) גם בספר מלכים: "וַיֹּאמֶר יְשַׁעְיָהוּ יִשְׂאוּ דְּבֶלֶת תְּאֵנִים וְיִמְרְחוּ עַל־הַשְּׁחִין וְיֶחִי" (כא).