מפרק זה ועד פרק נ"א, מקובצות נבואות ירמיהו על הגויים. כפי שעולה מכותרות הנבואות, בפרק זה מובאות שתי נבואות על מצרים מזמנים שונים, ומבשרות עניין אחד והוא מפלת מצרים.

נבואה על מצרים בשנה הרביעית ליהויקים (א-יב)

קרב כרכמיש, הקרב המכריע בין אשור לבבל על השליטה באזור, נערך כארבע שנים. כפי שגם ידוע ממקומות אחרים במקרא ובמקורות חיצוניים, פרעה בא לסייע לאשור כנגד בבל (שהיו כל השנים יריבים מובהקים) ובדרכו לצפון, הוא הרג את יאשיהו, שניסה לעצור אותו מלהתקדם. הנבואה מתארת כיצד מצרים (ואשור) יכשלו בקרב ויפסידו.

הנביא מתאר כיצד חיילי מצרים נסים "מַדּוּעַ רָאִיתִי הֵמָּה חַתִּים נְסֹגִים אָחוֹר" (ה), אך הוא מודיע להם שמיותר לברוח מכיוון שכולם לא יינצלו. הנביא לועג למצרים שעלתה למלחמה "כַּיְאֹר יַעֲלֶה כַּנְּהָרוֹת יִתְגָּעֲשׁוּ מֵימָיו" (ז), אך בסופו של דבר היא הפסידה במלחמה "שָׁמְעוּ גוֹיִם קְלוֹנֵךְ וְצִוְחָתֵךְ מָלְאָה הָאָרֶץ כִּי־גִבּוֹר בְּגִבּוֹר כָּשָׁלוּ יַחְדָּיו נָפְלוּ שְׁנֵיהֶ" (יב).

הנבואה למצרים בזמן עליית בבל (יג-כו)

קשה לקבוע בבירור את זמן הנבואה. נבוכדראצר עלה אמנם על מצרים, אך ככל הידוע לא הצליח לכבוש את מצרים. היו כמה ניסיונות לעלות על מצרים בימי ירמיהו, סמוך לתקופת החורבן.

הנביא מתאר כיצד האויב יפגע במצרים "הִתְיַצֵּב וְהָכֵן לָךְ כִּי־אָכְלָה חֶרֶב סְבִיבֶיךָ. מַדּוּעַ נִסְחַף אַבִּירֶיךָ לֹא עָמַד כִּי ה' הֲדָפוֹ" (יד-טו). הנביא קורא למצרים להתכונן לקראת גלות "כְּלֵי גוֹלָה עֲשִׂי לָךְ יוֹשֶׁבֶת בַּת־מִצְרָיִם כִּי־נֹף לְשַׁמָּה תִהְיֶה וְנִצְּתָה מֵאֵין יוֹשֵׁב" (יט) מכיוון ש"עם צפון" יכבוש אותה "הֹבִישָׁה בַּת־מִצְרָיִם נִתְּנָה בְּיַד עַם־צָפוֹן".

נחמה לישראל (כז-כח)

בכמה מהנבואות על הגויים משולבים גם דברי נחמה לישראל "אַתָּה אַל־תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב נְאֻם־ה' כִּי אִתְּךָ אָנִי כִּי אֶעֱשֶׂה כָלָה בְּכָל־הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִדַּחְתִּיךָ שָּׁמָּה וְאֹתְךָ לֹא־אֶעֱשֶׂה כָלָה וְיִסַּרְתִּיךָ לַמִּשְׁפָּט וְנַקֵּה לֹא אֲנַקֶּךָּ" (כח).