הפרקים הקרובים עוקבים אחרי ימיה האחרונים של ממלכת יהודה בצורה רציפה. פרקים ל"ז-ל"ח עוסקים בערב החורבן, כשירמיהו היה בבית הכלא, פרק ל"ט מתאר את החורבן, פרקים מ'- מ"א מביאים את סיפור גדליה בן אחיקם ורציחתו ופרקים מ"ב-מ"ד עוסקים בירידה למצרים לאחר רצח גדליה בן אחיקם.

הקדמה (א-ד)

צדקיהו מולך אחרי יהויכין שהוגלה לבבל. כמו קודמיו גם צדקיהו לא שומע לדברי הנביא: "וְלֹא שָׁמַע הוּא וַעֲבָדָיו וְעַם הָאָרֶץ אֶל־דִּבְרֵי ה' אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּיַד יִרְמְיָהוּ הַנָּבִיא" (ב). הצבא המצרי יוצא ממצרים כדי לסייע ליהודה, "וַיִּשְׁמְעוּ הַכַּשְׂדִּים הַצָּרִים עַל־יְרוּשָׁלִַם אֶת־שִׁמְעָם וַיֵּעָלוּ מֵעַל יְרוּשָׁלִָם" (ה).

בבל יחריבו את ירושלים (ו-י)

ה' אומר לירמיהו שמצרים לא באמת יסייעו ליהודה "הִנֵּה חֵיל פַּרְעֹה הַיֹּצֵא לָכֶם לְעֶזְרָה שָׁב לְאַרְצוֹ מִצְרָיִם" (ז), והבבלים ישובו וילחמו על ירושלים עד שהיא תחרב.

עצירת ירמיהו והכנסתו לכלא (יא-טז)

לאחר שהבבלים פנו להדוף את המצרים, יראייה בן שלמיה תפס את ירמיהו והאשים אותו שהוא בעד הבבלים: "אֶל־הַכַּשְׂדִּים אַתָּה נֹפֵל" (יג). ירמיהו מכחיש, אך למרות זאת הוא מושלך לבית הכלא, שם מכים אותו והוא יושב שם ימים רבים.

צדקיהו מתייעץ עם ירמיהו (יז-כא)

צדקיהו פונה לירמיהו ושואל אותו "הֲיֵשׁ דָּבָר מֵאֵת ה'?" (יז). הנביא עונה לו "יֵשׁ... בְּיַד מֶלֶךְ־בָּבֶל תִּנָּתֵן". הנביא שואל את צדקיהו מדוע הוא כולא אותו בבית הכלא, ומבקש ממנו לא לחזור לכלא "וְלֹא אָמוּת שָׁם" (כ). צדקיהו מעביר את ירמיהו לחצר המטרה "וְנָתֹן לוֹ כִכַּר־לֶחֶם לַיּוֹם מִחוּץ הָאֹפִים עַד־תֹּם כָּל־הַלֶּחֶם מִן־הָעִיר" (כא).