תפקידי הנשיא בשבת ובראש חודש (א-טו)

בפרק מ"ד נזכר שהשער החיצוני הפונה קדים – סגור. כאן מצויין שלעומתו, השער הפנימי הפנה קדים – "יִהְיֶה סָגוּר שֵׁשֶׁת יְמֵי הַמַּעֲשֶׂה וּבְיוֹם הַשַּׁבָּת יִפָּתֵחַ וּבְיוֹם הַחֹדֶשׁ יִפָּתֵחַ" (א). השער פתוח בשבתות ובראש חודש כדי שהעם כולו יוכל להשתחוות "וְהִשְׁתַּחֲווּ עַם־הָאָרֶץ פֶּתַח הַשַּׁעַר הַהוּא בַּשַּׁבָּתוֹת וּבֶחֳדָשִׁים לִפְנֵי ה'" (ג). לאחר מכן מפרט יחזקאל את הקרבנות של שבת וראש חודש.

נחלת הנשיא (טז-יח)

בפרק הקודם יחזקאל פירט את שטח נחלת הנשיא. כאן הוא מפרט את זכויותיו וחובותיו: הנשיא יכול להעניק מנחלתו לבניו. כך גם יכול הנשיא לתת מנחלתו לעבדיו, אך היא תהיה ברשותם עד שנת הדרור, ואז היא תחזור לנשיא. אולם, אסור לנשיא לקחת מנחלת העם "וְלֹא־יִקַּח הַנָּשִׂיא מִנַּחֲלַת הָעָם לְהוֹנֹתָם מֵאֲחֻזָּתָם מֵאֲחֻזָּתוֹ יַנְחִל אֶת־בָּנָיו לְמַעַן אֲשֶׁר לֹא־יָפֻצוּ עַמִּי אִישׁ מֵאֲחֻזָּתוֹ" (יח).

בתי המבשלים (יט-כד)

פסקה זו חוזרת לתיאור תכנית המקדש: המקומות שבהם יבשלו את הקרבנות. פסוקים יט-כ דנים בלשכות הכהנים שבחצר הפנימית, שם הכהנים מבשלים את האשם והחטאת ואופים את המנחה. פסוקים כא-כד דנים ב"בֵּית הַמְבַשְּׁלִים", ארבעה מקומות "אֲשֶׁר יְבַשְּׁלוּ־שָׁם מְשָׁרְתֵי הַבַּיִת אֶת־זֶבַח הָעָם" (כד).