פרקנו ממשיך את הנבואה על גוג מארץ המגוג שבפרק ל"ח.

נפילת גוג (א-טז)

לאחר שבפרק הקודם תוארה תוכניתו של גוג, כעת מתוארת מפלתו של גוג. ה' יוביל את גוג לבוא להרי ישראל, ושם ה' יפגע בו: "עַל־הָרֵי יִשְׂרָאֵל תִּפּוֹל אַתָּה וְכָל־אֲגַפֶּיךָ וְעַמִּים אֲשֶׁר אִתָּךְ לְעֵיט צִפּוֹר כָּל־כָּנָף וְחַיַּת הַשָּׂדֶה נְתַתִּיךָ לְאָכְלָה" (ד). נפילת גוג תלמד את ישראל ואת הגוים להכיר בה' "וְאֶת־שֵׁם קָדְשִׁי אוֹדִיעַ בְּתוֹךְ עַמִּי יִשְׂרָאֵל וְלֹא־אַחֵל אֶת־שֵׁם־קָדְשִׁי עוֹד וְיָדְעוּ הַגּוֹיִם כִּי־אֲנִי ה' קָדוֹשׁ בְּיִשְׂרָאֵל" (ז). הנבואה מתארת כיצד העם יקבור את גוג ואת חילו "וְקָבְרוּ כָּל־עַם הָאָרֶץ וְהָיָה לָהֶם לְשֵׁם יוֹם הִכָּבְדִי נְאֻם אֲדֹנָי ה'" (יג) במשך שבעה חודשים.

הזמנת הטורפים לאכול את בשר גוג (יז-כ)

ה' קורא לנביא להזמין את הציפורים וחיות השדה להתכנס ולאכול בשר ולשתות את דם גוג "בְּשַׂר גִּבּוֹרִים תֹּאכֵלוּ וְדַם־נְשִׂיאֵי הָאָרֶץ תִּשְׁתּוּ אֵילִים כָּרִים וְעַתּוּדִים פָּרִים מְרִיאֵי בָשָׁן כֻּלָּם" (יח). הדם ישכר את החיות "וּשְׁתִיתֶם דָּם לְשִׁכָּרוֹן מִזִּבְחִי אֲשֶׁר־זָבַחְתִּי לָכֶם" (יט).

חתימה (כא-כט)

פסקה זו חותמת את הנבואה על גוג מארץ המגוג ומדגישה את המטרות המרכזיות: "וְנָתַתִּי אֶת־כְּבוֹדִי בַּגּוֹיִם... וְיָדְעוּ בֵּית יִשְׂרָאֵל כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיהֶם מִן־הַיּוֹם הַהוּא וָהָלְאָה" (כא-כב). לאחר מכן הנביא מתאר את גאולת ישראל: "לָכֵן כֹּה אָמַר אֲדֹנָי ה' עַתָּה אָשִׁיב אֶת־שְׁבוּת יַעֲקֹב וְרִחַמְתִּי כָּל־בֵּית יִשְׂרָאֵל וְקִנֵּאתִי לְשֵׁם קָדְשִׁי" (כה) וובעקבות זאת ה' לא יסתיר שוב את פניו "וְלֹא־אַסְתִּיר עוֹד פָּנַי מֵהֶם אֲשֶׁר שָׁפַכְתִּי אֶת־רוּחִי עַל־בֵּית יִשְׂרָאֵל נְאֻם אֲדֹנָי ה'" (כט).