יהושפט ואחאב: הקדמה (א-ג)

הפרק נפתח בתיאור עושרו של יהושפט וקשריו המשפחתיים עם אחאב מלך ישראל: "וַיְהִי לִיהוֹשָׁפָט עֹשֶׁר וְכָבוֹד לָרֹב וַיִּתְחַתֵּן לְאַחְאָב" (א). יהושפט מלך יהודה יורד לבקר את אחאב, ואחאב מציע ליהושפט שיתוף פעולה במלחמה בארם. יהושפט מסכים "כָּמוֹנִי כָמוֹךָ וּכְעַמְּךָ עַמִּי וְעִמְּךָ בַּמִּלְחָמָה" (ג). 

נבואת הנביאים: ניצחון במלחמה (ד-יא)

לפני שיהושפט מסכים לצאת ללחימה הוא מבקש מאחאב לדרוש בה'. אחאב מקבץ ארבע מאות נביאים, וכולם מציגים עמדה אחת: אחאב ינצח את ארם. יהושפט מבין שמדובר בנביאי שקר או בנביאי עבודה זרה ומבקש נביא שמנבא בשם ה'. אחאב מזכיר את מיכיהו בן ימלא, אבל מציין שהוא לא מנבא טוב. אחאב שולח שליח לקרוא למיכיהו ובינתיים יושבים יהושפט ואחאב מול הנביאים וביניהם צדקיה בן כנענה שמציג קרני ברזל ואומר "בְּאֵלֶּה תְּנַגַּח אֶת אֲרָם עַד כַּלּוֹתָם" (י) וכל הנביאים מצדדים בו.

נבואת מיכיהו בן ימלה (יב-יז)

השליח מגיע למיכיהו, ולאחר שזה נשבע לדבר רק בשמו של ה', הוא בא אל המלך ואומר "עֲלוּ וְהַצְלִיחוּ וְיִנָּתְנוּ בְּיֶדְכֶם" (יד). אחאב מבין שמיכיהו לא דובר אמת ודורש ממנו לדבר בשם ה'. לאחר מכן מיכיהו פורש בפניו את הנבואה האמיתית "וַיֹּאמֶר רָאִיתִי אֶת כׇּל יִשְׂרָאֵל נְפוֹצִים עַל הֶהָרִים כַּצֹּאן אֲשֶׁר אֵין לָהֶן רֹעֶה" (טז). כלומר, אחאב ימות במלחמה.

הסיפור שעומד מאחורי נבואת מיכיהו (יח-כז)

לאחר שאחאב מטיח ביקורת בנבואה של מיכיהו, הוא ממשיך לספר על מראה נוסף. מיכיהו ראה את ה' יושב על כסאו ושואל את הפמליה של מעלה "מִי יְפַתֶּה אֶת אַחְאָב מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל וְיַעַל וְיִפֹּל בְּרָמוֹת גִּלְעָד" (יט). מיכיהו מספר שיצאה ה"רוח" ועמדה לפני ה' והסכימה לפתות את אחאב. מיכיהו מסביר את משמעות העניין: ארבע מאות הנביאים, נביאי השקר לכאורה, היו נביאים מאת ה', שניבאו בכוונה לאחאב ללכת ללחימה כדי שהוא יפול בה. מדובר בנביאי שקר מאת ה'. אחאב שומע את הדברים וכועס, ושולח את מיכיהו לבית הכלא.

המלחמה (כח-לד)

למרות הנבואה, יהושפט ואחאב עולים למלחמה, ועל אף שאחאב התחפש, הוא נפגע בצורה לא מכוונת מחץ תועה. לאחר זמן קצר, אחאב מת.

כתיבה: נתנאל שפיגל